overcast clouds
11°C
31.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Потрошач као огледало привреде

15.03.2016. 20:58 13:33
Пише:

Јавни скуп „Потрошач – огледало привреде” одражће се сутра од 16 до 19 часова у Тржном центру „Биг” у оквиру кампање „Избори се да знаш“. Манифестацију је подражала Градска управа за привреду

у намери да допринесе већој информисаности потрошача о томе које хемикалије садрже производи које купују.

– Посетиоцима тржног центра делићемо брошуре и упућивати их на то шта треба да читају на декларацијама производа, како треба да комуницирају с трговцима, дистрибутерима и увозницима – рекла је председница Асоцијације потрошача Србије (АПОС) Јованка Николић на конференцији за новинаре уприличеној јуче, на Светски дан потрошача 15. март, у Градској кућа.



– Намера је да се подигне свест потрошача и схвати да су они део привреде. АПОС се од 2003. године залаже за бољу позицију потрошача, дали смо смо допринос у изради Закона о заштити потрошача и сада радимо на отклањању мањкавости те регулативе. Желимо да покажемо да удружене организације потрошача могу унапредити тржиште и квалитет робе.  Домаћин конференције за новинаре био је шеф кабинета градоначелника Александар Петровић, који је казао да је Законом о заштити потрошача из 2014. први пут прописано да су локалне самоуправе обавезне да подрже активности организација потрошача.



– Декларацијом о основним правима потрошача још 1962. ударен је темељ правима потрошача на тржишту робе и услуга – нагласио је Петровић. – Ту мислим на право на сигурност и избор робе и услуга, право на целовиту, истиниту и правовремену информацију и право да се чује глас потрошача. У кампањи „Избори се да знаш“ учествоваће сутра и представници министарстава трговине и пољопривреде и заштите животне средине, па је Александра Рашовић из Министарства пољопривреде скренула пажњу на то  да је 2009. године донет Закон о хемикалијама у намери да се допринесе заштити здравља, подигне свест код људи и смањи ризик од штетног дејства.



– Потрошачима ћемо сутра скренути пажњу на члан 27 Закона о хемикалијама, који гласи да сваки потрошач има право да добије информацију о томе да ли производ садржи концентрацију штетних материја већу од 0,1 одсто – истакла је Александра Рашовић. – Зато позивамо потрошаче да обрате пажњу на етикете на хемикалијама јер оне садрже какве опасности хемикалије могу представљати.



Навела је да ће резултат кампање „Избори се да знаш“ бити и израда интернет странице Министарства пољопривреде и заштите животне средине путем које ће грађани моћи да се информишу о заступљености хемикалија у производима и о начинима како да их користе на безбедан начин.



Улога организације „АЛХем – Алтернативом за безбедније хемикалије” у камапњи је да провери како се спроводи законска одредба о обавези достављања информације од дистрибутера, произвођача и увозника на захтев потрошача, када је реч о присуству опасних хемикалија у производима широке потрошње.

Казала је да је та организација тражила податке о присуству хемикалија у 11 робних група, на пример дечјим играчкама, школском прибору, подним облогама, кабловима...



З. Делић

 

Пише:
Пошаљите коментар
Укупан број коментара је: 0