Понос Балетске школе
У оквиру пројекта „Учим + Знам = Вредим”, који организује Удружење за промоцију друштвене одговорности, на улицама Новог Сада и Сремских Карловаца постављено је укупно 25 билборда
с више од 120 ученика основних и средњих школа који су освајали награде на републичким и међународним такмичењима у области науке и уметности. „Дневник“ ће у наредним данима представити учеснике пројекта „Учим+Знам=Вредим” који су истакнути на билбордима широм Новог Сада и Сремских Карловаца.
Овог пута представљамо вам најбоље ученике Балетске школе.
Дејана Бајић, ученица другог разреда Средње балетске школе – смер класични балет, лауреаткиња је Републичког такмичења у балету. Након завршетка школе, жели додатно да се усавршава.– Никада не може бити савршено, али ја желим да наставим да радим на себи – каже Дејана Бајић. – Надам се да ћу успети да одем у иностранство да бих наставила школовање. Волела бих да ми то омогући и запослење јер видим себе како се и у будућности бавим балетом.
Милица Мучибабић, ученица треће године Средње балетске школе, лауреаткиња је Републичког балетском такмичењу. Милица је такође успешан ђак Гимназије „Јован Јовановић Змај” и каже да њен дан углавном цео протекне у школи.
– Ујутру сам у Балетској школи, после идем на часове у Гимназију, увече опет у Балетску школу – каже Милица Мучибабић. – Ако нисам у школи увече, онда сам у балетском клубу у којем сам почела да тренирам yез-балет када сам имала четири године. С обзиром на то да сам на Одсеку за савремену игру, у будућности бих волела да играм у иностранству.
Катарина Зец, шеснаестогодишња ученица другог разреда Средње балетске школе, освојила је бронзану медаљу на Интернационалном балетском такмичењу у Загребу, као и прву на Републичком. Иако је за такве успехе неопходно много одрицања, она каже да јој то није тешко јер је у њеном животу балет на првом месту, испред свега.
– Када се нешто воли, ништа није тешко, све остало је на другом месту јер ништа није толико вредно као балет – каже Катарина Зец. – У будућности себе видим на позорници, играћу све до краја, док будем могла јер то желим. После тога желим да предајем, да отворим неки студио и своје знање преносим на нове мале балерине.
Мирослав Грубић је ученик четвртог разреда Балетске школе у Новом Саду, а у Основној школи „Петефи Шандор” је завршио шести разред. Освојио је прву награду на Републичком такмичењу у класичном балету. Себе види да као успешног човека у две области у будућности.
– Осим балета, јако волим програмирање, тако да у будућности себе видим како ми је то посао, а балетом се бавим рекреативно и евентуално имам неки свој студио – најављује Мирослав Грубић.
Алекса Жикић је такође ученик четвртог разреда Балетске школе у Новом Саду. Ужива у класичном балету, а на Републичком такмичењу је освојио прво место.
– Пробе могу бити изузетно напорне, али сав труд се исплати кад си на позорници – каже Алекса Жикић. – У будућности видим себе како се и даље бавим балетом.
Сташа Кукић завршила је Балетску школу – Одсек за савремену игру. Освојила је прво место на Републичком такмичењу.
– Примљена сам на Академију у Москви – каже Сташа Кукић. – Савремени плес је сваки нови покрет који човек открије у себи. Волим га зато што може на више начина да се протумачи оно што неко изводи на сцени. Уложила сам много времена у тренинге и видим себе у будућности да се тиме бавим.
Теодора Вујков је завршила Балетску школу у Новом Саду. Лауреаткиња је у категорији савременог плеса.
– Одабрала сам савремени плес јер пружа слободу у покрету и има места за креативност – објашњава Теодора Вујков. – Морала сам много да вежбам да бих постигла тај успех, и с педагозима и сама. Надам се у будућности да ћу наступати у позоришу или с неком плесном трупом.
Александра Марић похађала је Балетску школу у Новом Саду и завршила је Смер за народну игру. На Републичком такмичењу освојила је прво место.
– Фолклор је посебан зато што чуваш традицију и културу – вели Александра Марић. – Наша школа је захтевала много одрицања јер смо цео дан имали обавезе, али је то све вредело јер смо, осим народних игара, учили да певамо и свирамо традиционалне инструменте. У будућности бих желела да преносим та знања на млађе.
Ј. Р.