Помажу људима, а немају пара за основне трошкове
простором, али и новим волонтерима. Финансира се од донација грађана и предузећа и новца добијеног за пројекте на градским и покрајинским конкурсима. То међутим, није довољно за намиривање трошкова закупа простора, рачуна за телефон, интернет и слично.
– Донације не могу бити редован и сигуран начин финансирања и у сталном страху смо да нећемо моћи да функционишемо – каже дугогодишња волонтерка „Срца” Славица Ранисављев Ковачев, истичући да је простор највећа ставка у њиховом буџету. – Град је раније уступао пословни простор по повољној цени за организације од значаја за град. То би нам много помогло у даљем раду. Нама је потребна подршка за плаћање основних рачуна.Имамо много корисника, уз тенденцију раста, а потребно нам је мало новца за наставак рада. Верујемо да ће и држава, као и појединци, препознати значај и узети учешће у одржавању „Срца”.
Центар има 25 активних волонтера, који једном недељно одвоје три сата да би се посветили некоме „с друге стране жице”. „Срце” има радно време, сваког дана од 17 до 23 часа, и тада је могуће комуницирати с волонтерима на три начина - путем телефона 0800/300-303, преко имејл-адресе вањацентарсрце.орг или чета који се налази на њиховом сајту њњњ.центарсрце.орг.
Међутим, да би свој задатак у потпуности испунили, као и унапредили услуге, за којом је све већа потреба, „Срцу” су неопходни и нови волонтери. Сви пунолетни грађани, који желе да на такав начин допринесу заједници у којој живе, могу се пријавити на обуку, која ће почети средином априла. Пријаве трају до краја марта, а упутство за то могу се пронаћи на сајту „Срца”.
– Нашим корисницима је посебно тешко ноћу, те бисмо желели да проширимо радно време, а волели бисмо и да наше линије буду мање заузете – каже Славица. – У овом граду, држави и региону, постоји потреба за центром попут „Срца”. Наши капацитети су далеко од довољног и због тога желимо да имамо и још волонтера. Нама је најзначајније да особа поседује искрену жељу да помогне ономе ко зове, да не осуђује, да уме да саслуша и покуша да разуме. Чини се да су то обичне ствари, али ако се запитате када вас је последњи пут неко саслушао, схватићете да су те ситуације веома ретке и да мало људи то уме.
Л. Радловачки
Поверљивост и анонимност – пут до сигурности
Велики број позива говори о потреби људи да разговарају с волонтерима Центра „Срце”. Посебан раст броја мејлова и четова, односно модерних видова комуникације, указује на значај пружања подршке младима. Како волонтерка Славица Ранисављев Ковачев сматра, од изузетног су значаја поверљивост и анонимност корисника, односно њихова сигурност да оно што кажу остаје у „Срцу”.
– Уколико особа донесе одлуку да се ипак убије, ми и то поштујемо – каже она. – Ипак, немамо начин да пратимо да ли је неко заиста то учинио. Немамо идентификатор позива, а Хитну помоћ можемо да позовемо само уз сагласност онога ко зове. На тај начин се утврђују и границе наше одговорности.