clear sky
12°C
21.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Пола века МАС у служби грађана и превозника

07.01.2017. 21:15 21:12
Пише:

Међумесна аутобуска станица на Булевару Јаше Томића која послује у склопу Градског саобраћајног предузећа "Нови Сад" ове године обележава пола века постојања.

 Годишњица рада МАС-а пада на крају године, тачније   10. децембра, када су почели да пристижу аутобуси. Свих ових година, ЈГСП "Нови Сад", односно радници и сви ангажовани на Међумесној аутобуској станици радили су како би Новосађани имали што бољи, једноставнији и лакши превоз. Уједно, градили су успешну сарадњу са бројним превозницима, чији аутобуси долазе на МАС и ту купе путнике. 

– Пре пола века по броју путника и полазака, са 14 покривених полазних перона, шест долазних и паркинг простором за аутобусе, станица у Новом Саду је била трећа по величини у некадашњој СФРЈ, одмах иза београдске и загребачке – каже портпарол Градског саобраћајног предузећа Снежана Јаковић. – Изградњом станице уведен је ред у одвијање саобраћаја на међумесним и међународним линијама, који се до тада одвијао на неколико локација и стварао проблеме у градском и приградском саобраћају.



Како Јаковић истиче, вредан јубилеј станица дочекује уз знатна побољшања услова рада и ентеријера, што је реализовано у протекле две године. Уведене су техничко-технолошке новине у прађењу, контроли и пружању улуга, а тако је поједностављен и рад запослених. На мониторима који се налазе изнад шалтера за продају карата путници непосредно, пре куповине карата, добијају комплетну информацију о поласку који их занима: време поласка у наредних пола сата, линија, превозник, цена карте и информација о цени једносмерне и повратне карте. На овај начин се скраћује време проведено на шалтеру и убрзава продаја карата.



Истовремено превозницима је омогућен увид у продају карата, па њихови представници више не морају да долазе на шалтер за ту информацију или да зову телефоном из целе Србије, него једноставно путем интернета одговарајућим корисничким именом и лозинком могу да виде у сваком тренутку колико је служба продали карата.Наша саговорница наводи да је почетком прошле године уређен хол станице, који представља први сусрет путника са унутрашњим простором станице и оставља најупечатљивији утисак не само о аутобуској станици већ и о граду.



– Стара таваница од алуминијумске ламперије замењена је новом од украсних гипсаних плоча. Дотрајале клупе су замењене модерним, ергономским столицама. Изглед шалтера је улепшан новим роло-завесама у  плавој боји које се навлаче у време када шалтер није отворен или је билетар на паузи. Дуж великог светларника изнад хола су постављене тракасте завесе које у летњим месецима штите од јаког сунца. Иста врста завеса је постављена и у билетарници, након замене старих прозора, новом ПВЦ столаријом.



Замењена су и врата која одвајају ресторан од хола станице чиме је, осим визуелног ефекта, побољшана и звучна излоација. На канцеларијама представника превозничких фирми су замењена врата. Осим тога, почело је и озелењавање хола станице што ће овај простор учинити још хуманијим и пријатнијим – истиче портпаролка Снежана Јаковић.



За сваку јавну установу је веома важно да буде у физичком смислу лако приступачна својим корисницима. Корисници долазе у станицу из два главна правца, од Железничке станице и са Булевара Јаше Томића. Сада је отворен и трећи правац кроз Железнички парк. Осим тога, на главном улазу је урађена рампа за инвалиде. У овој години у простору МАС-а су постављена два модерна паркиралишта за бицикле.                                                                                                        

З. Делић

 

                                                                                                                                                                                                                                  Радно време

Служба станичних услуга остварује сталан раст прихода уз минималне трошкове и ангажовање радне снаге. Након кратког пробног периода, продужено је радно време продаје карата за један сат, тако да се сада карте могу купити од 4.40 до 23.30 часова, што је показало позитивне ефекте и значајне приходе. У ту сврху је отворена нова смена од 15.50 часова, а онима који раде у тој смени, обезбеђен је превоз кући на редовним линијама након 23.30 часа.

Пише:
Пошаљите коментар