Новосађани за Фрушку гору не маре
Туристички симбол Новог Сада је Петроварадинска тврђава, а 28 одсто грађана Фрушку гору посећује једном годишње, док 13 одсто никада не иде у том правцу.
То је показала анкета која се нашла у извештају Туристичке организације Новог Сада (ТОНС) за 2015. годину, у којем је представљено шта су лане радили и какве су финансије остварили.
Поменуту акнкету ТОНС је спровео на подручју новосадске општине у намери да види у којем правцу треба да се развија туризам Новог Сада па је тако сазнао да музички фестивал Егзит као симбол Новог Сада види 5,4 одсто испитаника, од укупно анкетираних 1.200 грађана. За житеље Новог Сада с приградским местима потом као симболи града следе центар Новог Сада с 4,7 одсто гласова, заитм Дунав, кеј и Штранд.
И док овдашњи грађани не виде у Фрушкој гори топ-дестинацију, истраживања ТОНС-а кажу да страни туристи од свих понуђених излета у околину града желе да посете баш Фрушку гору због природних лепота и 16 манастира. Истовремено, анкета је показала да је омиљена градска манифестација „Егзит”(22 одсто), затим Змајеве дечје игре (18), Фестивал уличних свирача (15), Пољопривредни сајам (14,7 одсто)...
Укупно 85 одсто испитаника сматра да су новогодишњи и божићни празници важни за развој туризма, и то су углавном старији од 45 година, са неформалним запослењем. Чак 91одсто њих мисли да је у намери креирања туристичког производа поводом тих празновања потребно организовати манифестације с уличним продајним изложбама, програмима за децу, концертима... Анкета је показала и да је туризам значајан у развоју Новог Сада, а то мисли чак 87 одсто испитаника. Четвртина анкетираних (24,5 одсто) прати рад ТОНС-а, 34,6 анкетраних зна и где су инфо-центри, али од испитаника којима је то познато, свега 12 одсто их је посетило.
У 2015. години на сва три пристана у граду било је укупно 287 бродова с 32.000 путника. Од боравишне таксе ТОНС је остварио приход од 27,3 милиона динара, а планирао је износ од 28,5 милиона.
Што се тиче долазака туриста, домаћих и страних, забележено је повећање од 6,8 одсто у односу на 2014. Домаћих гостију у наш град дошло је 15,6 одсто више него годину раније, што је, сматрају у ТОНС-у, фанстастичан успех. Странаца је било 2,8 одсто више него 2014.
Из буyета града ТОНС је добио 59,9 милиона динара, што је 96,8 одсто од планираног 61,8,милиона динара. Међутим, ТОНС је лане остварио приходе 13,7 милиона динара веће од расхода.
З. Делић