Нови Сад у друштву високо рангираних европских градова
Нови Сад је после десет дана гласања у избору за титулу „Најбоља дестинација 2016“ високо котиран у конкуренцији 20 градова. Град подно Петроварадинске тврђаве је међу првих десет дестинација!
Наиме, у току је седми избор за титулу „Најбоља дестинација“ (Бест Дестинатион), који је почео 20. јануара, а већ након првих пет дана, на основу информација које је Туристичка организација града Новог Сада добила од организатора „Еуропеан Бест Дестинатион”, забележено је више од 130.000 гласова за 20 дестинација које су номиноване за ту престижну титулу.
Тренутно рангирање није самохвалисање јер је Туристичкој организацији Новог Сада одобрено од „Еуропеан Бест Дестинатион” да објављује информацију о резултатима гласања. Само позиционирање међу првих десет је изузетан успех јер се Нови Сад нашао у реномираном друштву номинованих: Париз, Лондон, Барселона, Рим, Мадрид, Нант, Беч, Милано, Атина, Берлин, Амстердам, Единбург, Праг, Брисел, Задар, Котор, Никозија, Пловдив и Азорска острва. Посебно импонује податак да се након пет дана гласања, испод Новог Сада нашла и престоница Енглеске – Лондон.
Гласа се онлајн на сајту „Еуропеан Бест Дестинатион” (www.vote.ebdest.in), и то до 10. фебруара, а занимљиво је да се Нови Сад на тој листи нашао управо на иницијативу организатора. „Еуропеан Бест Дестинатион” је препознао квалитет туристичке понуде Новог Сада и потенцијал града да се представи у кругу најзначајнијих европских туристичких дестинација и кандидује за најбољу дестинацију Старог континента.
Дестинација која добије највише гласова добиће титулу „Бест Дестинатион 2016“, а није безначајно ни то што ће бити проглашено и којих се још девет дестинација, по броју гласова, рангирало, на првих десет места.
У Туристичкој организацији Новог Сада не крију да је само присуство на листи најбољих европских дестинација изузетан бенефит. Такав статус обезбеђује високу видљивост туристичке понуде града Новог Сада на светском нивоу, која се остварује кроз промоцију туристичких атракција и потенцијала. Сајт те организације од 2009. године до сада посећен је више од 2.500.000 пута, а на друштвеним мрежама има преко 700.000 пратилаца.
Све то јасно говори због чега је гласање за Нови Сад у категорији „Бест Дестинатион 2016“ на сајту www.vote.ebdest.in изузетно значајно за туристичку промоцију нашег гада. У прилог томе говори и искуство прошлогодишњег носиоца титуле, Бордо а, који је током 2015. године забележио пораст броја страних туриста од 10,7 одсто. Медијска заступљеност Борода је такође забележила изузетан скок, пошто је о том граду писано чак 74 одсто више у односу на 2014. годину. Јасно је да је такав третман уследио као директна последица и сам показатељ успешности брендирања дестинације кроз учешће у избору за „Најбољу европску дестинацију”.
Припремио: С. Савић