Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Највише притужби на неисправне мобилне телефоне

27.01.2015. 21:04 21:14
Пише:

Нови закон о заштити потрошача, који се примењује од септембра прошле године, а увео је краће рокове решавања рекламација, могућност избора замене или поправке купљеног производа,

као и већа овлашћења Тржишне инспекције, за непуна четири месеца донео је одличне резултате, сазнали смо у Националном удружењу за заштиту потрошача. По речима правног саветника тог удружења Младена Алфировића, од почетка примене закона 8.600 приговора потрошача решено је успешно и у веома кратком року, а томе је допринела и добра информисаност купаца који, како он истиче, сада знају која су њихова права и како да их остваре.

Наш саговорник каже да се Новосађани највише жале на телекомуникационе услуге, где предњаче мобилни оператери.

– Тренутно се потрошачи највише жале на неисправне мобилне телефоне и таблет-рачунаре купљене код мобилних оператера, а мањи део притужби односи се на висину рачуна – тврди Алфировић. – Надамо се да ће се и те врсте жалби брже решавати јер смо у разговорима с оператерима сазнали да су у поступку формирања стручних тела и комисија за жалбе. Ранијих година купци су се највише жалили на одбијене оправдане рекламације које се тичу одеће и обуће и сада видимо да се тај тренд мења.



И новосадски продавци одлучнији су у поштовању новог закона. Како смо сазнали од једне трговкиње из популарног бутика у центру града, рекламације потрошача су уважавали и раније, али им сада посвећују посебну пажњу.

– Новосађани све мање купују па нам није у интересу да изгубимо муштерију – каже наша саговорница. – Раније смо уважавали рекламације, али смо се трудили да производ пошаљемо на поправку. Сада настојимо да испунимо сваки захтев купца, па уколико не жели поправку, ми производ заменимо или вратимо новац. 



Како Алфировић истиче, заштита потрошача сада је на високом нивоу, али је још увек далеко од идеалне. По његовим речима, недостају комисије које би се бавиле жалбама потрошача у вези с комуналним услугама.

– Још увек има жалби на комуналне услуге, а које се тичу испоруке и плаћања топлотне енергије, гаса, струје – каже наш саговорник. – Иако је донета уредба да сви пређу на плаћање грејања по утрошку, то још увек није урађено. Они који плаћају грејање на тај начин жале се на енормно велике рачуне. Ту би област требало ускоро регулисати.



Куповна моћ Новосађана је, по Алфировићевим речима, у паду, и тај тренд се, како истиче, неће ускоро променити. Он наглашава да је просечна потрошачка корпа скупља од оне коју приказују статистике, а један од разлога је и тај што купци притиснути немаштином све чешће робу набављају на сивом тржишту, бувљацима и пијацама, па нема евиденције о томе колико се новца ту троши.



Н. Радман

 

Пише:
Пошаљите коментар