Највише приговора на одећу, обућу, белу технику...

Удружење за заштиту потрошача Војводине свакодневно прими на десетине пријава. Приговори купаца се најчешће односе на обућу, одећу, мобилне телефоне, лаптопове, белу технику,
Prodaja kućne tehnike Foto: Youtube/printscreen
Фото: Продаја кућне технике Фото: Youtube/printscreen

намештај, аутомобиле и делове за аутомобиле. Многи потрошачи нису довољно информисани о својим правима, и о начину како да их остваре, па се онда обрате за савет Удружењу за заштиту потрошача Војводине.

– Уколико потрошач није успео самостално да оствари своја права, онда га ми као удружење посаветујемо о решавању приговора на тај начин што се обраћамо трговцу, предочавамо му његове обавезе прописане законом и захтевамо да поступи у складу с њима – каже правна сарадница у Удружењу за заштиту потрошача Војводине Јелена Мићуновић.

Дешава се да потрошачи питања постављају и пре него што се обрате трговцу због рекламације. У том случају Удружење им даје правни савет како да то реше. Рекламацију је потребно уложити трговцу, а они имају обавезу да несаобразност отклоне поправком, заменом, умањењем цене или корисник може да раскине уговор.

Продавац је дужан да без одлагања, а најкасније у року од осам дана од пријема рекламације, писаним или електронским путем одговори потрошачу на изјављену рекламацију. Одговор мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, изјашњење о захтеву потрошача и конкретан предлог и рок за решавање рекламације, који не може бити дужи од 15 дана од дана подношења рекламације, односно 30 дана за техничку робу и намештај.

Међутим, дешава се и да трговци одбијају рекламације које се односе на телефоне и лаптопове, па се у том случају ангажује судски вештак за информационе технологије да би прегледао спорне уређаје и видео има ли основа за рекламацију.

– Ипак, најчешће приговори буду решени вансудским путем, а уколико на тај начин не решимо основани приговор потрошача, имамо и правног заступника који их заступа у судским споровима, а да би се покренуо судски поступак, потребно је да постоје докази у корист потрошача – објашњава Јелена Мићуновић.

Ј. Радуловић

Комуникација преко веб портала
Удружење за заштиту потрошача Војводине интерактивно комуницира с потрошачима преко веб портала њњњ.потросац.инфо или путем телефона, организује семинаре, саветовања и округле столове. Осим тога, објављује „црне” и „беле” листе трговаца и потрошача.
 

EUR/RSD 117.0222
Најновије вести