Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Највише приговора на одећу, обућу, белу технику...

24.01.2017. 21:00 11:39
Пише:
Фото: Продаја кућне технике Фото: Youtube/printscreen

Удружење за заштиту потрошача Војводине свакодневно прими на десетине пријава. Приговори купаца се најчешће односе на обућу, одећу, мобилне телефоне, лаптопове, белу технику,

намештај, аутомобиле и делове за аутомобиле. Многи потрошачи нису довољно информисани о својим правима, и о начину како да их остваре, па се онда обрате за савет Удружењу за заштиту потрошача Војводине.

– Уколико потрошач није успео самостално да оствари своја права, онда га ми као удружење посаветујемо о решавању приговора на тај начин што се обраћамо трговцу, предочавамо му његове обавезе прописане законом и захтевамо да поступи у складу с њима – каже правна сарадница у Удружењу за заштиту потрошача Војводине Јелена Мићуновић.

Дешава се да потрошачи питања постављају и пре него што се обрате трговцу због рекламације. У том случају Удружење им даје правни савет како да то реше. Рекламацију је потребно уложити трговцу, а они имају обавезу да несаобразност отклоне поправком, заменом, умањењем цене или корисник може да раскине уговор.

Продавац је дужан да без одлагања, а најкасније у року од осам дана од пријема рекламације, писаним или електронским путем одговори потрошачу на изјављену рекламацију. Одговор мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, изјашњење о захтеву потрошача и конкретан предлог и рок за решавање рекламације, који не може бити дужи од 15 дана од дана подношења рекламације, односно 30 дана за техничку робу и намештај.

Међутим, дешава се и да трговци одбијају рекламације које се односе на телефоне и лаптопове, па се у том случају ангажује судски вештак за информационе технологије да би прегледао спорне уређаје и видео има ли основа за рекламацију.

– Ипак, најчешће приговори буду решени вансудским путем, а уколико на тај начин не решимо основани приговор потрошача, имамо и правног заступника који их заступа у судским споровима, а да би се покренуо судски поступак, потребно је да постоје докази у корист потрошача – објашњава Јелена Мићуновић.

Ј. Радуловић

Комуникација преко веб портала

Удружење за заштиту потрошача Војводине интерактивно комуницира с потрошачима преко веб портала њњњ.потросац.инфо или путем телефона, организује семинаре, саветовања и округле столове. Осим тога, објављује „црне” и „беле” листе трговаца и потрошача.

 

Пише:
Пошаљите коментар