overcast clouds
9°C
02.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Машту и иницијативу преточили у производе

13.05.2016. 19:25 13:33
Пише:

Петнаест тимова из девет војвођанских средњих школа учествовало је на Другом сајму предузетништва средњошколаца у

Високој школи струковних студија за менаџмент и пословне коминикације (МПК) у Сремским Карловцима. Сајам је замишљен као смотра иновативних идеја и производа ђака, али је и такмичарског карактера, што је подразумевало да средњошколци пред жиријем и представе своје производе.

- Сматрамо да је Сајам предузетништва у овој години која је проглашена Годином предзетништва још један корак у популаризацији предузетничког духа и модела понашања младих – рекао је директор Високе школе струковних студија за менаџмент и пословне коминикације др Миладин Калинић. – Учесници сајма су своју креативност, иницијативност и оригиналност преточили у предузетничке производе, али за успех су још потребни вера у себе, рад и знање. За ово последње, наша школа им стоји на располагању.

рашњи сајам, за који је председник Удружења менаџера и консултаната Србије Милан Митровић, отварајући га, рекао да је скуп идеја које се могу преточити у бизнис, био је заиста место на којем су се могле видети веома иновативне идеје и решења. Неке од њих су доживеле и реализацију и претворене у конкретне производе, а већина се темељи на рецикилираним материјалима, који нису штетни по околину.

Пољопривредна школа „Вршац” из истоименог банатског града представила се  с две ученичке компаније – „Чоко-клинци”и „Еко-гарден”. По речима професора Јана Сича, „Чоко-клинци” се три године успешно баве производњом различитих производа од белгијске црне, беле и млечне чоколаде. Осим чоколаде, производе и амбалажу за њу. Толико су услужни да купци могу да бирају укус, изглед и амбалажу производа.           

– Карактеристични су по томе што све пралине, који су њихов бренд, као и надеве, праве ручно – каже Сич. –  Укуси су различити, од типичних као што су јагода, поморанџа, па до комбинација чоколаде и сланине, чили паприке, нане, багрема, зове, јоргована, руже, божура... Новац од продаје се  улаже у даљу производњу, учешће на такмичењима, обуку ђака.

Ђаци Карловачке гимназије, која је ове године носилац признања „Зелена застава” у оквиру пројекта „Еко-школе”, на рашњем сајму су се представили производима од папира. Реч је о предметима који имају употребну вредност, и то је нешто што планирају да понуде туристима као сувенире.

Ученица Ана Марија Коцај каже да је то план који би донео добро самој школи, а уједно кроз њега Карловачка гимназија исказује свој социјално одговоран однос према животној средини. И ученици Техничке школе „Милева Марић Ајнштајн” из Новог Сада представили су на сајму производ који тек треба да понуде тржишту. У питању је „кентаки” столица начињена од јасеновог дрвета. Како каже матурант Денис Мозетић, служи за релаксацију, а осим столице, и јастучнице су израђене од природних материјала – сламе и памука.

З. Милосављевић

 

Вршчани победници

Победник Другог сајма предузетништва је Школски центар „Никола Тесла” из Вршца. Друго место припало је Економско-трговинској школи „Вук Караџић” из Старе Пазове, а треће су заузели ТШ „Милева Марић Ајнштајн” из Новог Сада, Пољопривредна школа из Футога и Карловачка гимназија.

Пише:
Пошаљите коментар