Машту и иницијативу преточили у производе
Петнаест тимова из девет војвођанских средњих школа учествовало је на Другом сајму предузетништва средњошколаца у
Високој школи струковних студија за менаџмент и пословне коминикације (МПК) у Сремским Карловцима. Сајам је замишљен као смотра иновативних идеја и производа ђака, али је и такмичарског карактера, што је подразумевало да средњошколци пред жиријем и представе своје производе.
- Сматрамо да је Сајам предузетништва у овој години која је проглашена Годином предзетништва још један корак у популаризацији предузетничког духа и модела понашања младих – рекао је директор Високе школе струковних студија за менаџмент и пословне коминикације др Миладин Калинић. – Учесници сајма су своју креативност, иницијативност и оригиналност преточили у предузетничке производе, али за успех су још потребни вера у себе, рад и знање. За ово последње, наша школа им стоји на располагању.
рашњи сајам, за који је председник Удружења менаџера и консултаната Србије Милан Митровић, отварајући га, рекао да је скуп идеја које се могу преточити у бизнис, био је заиста место на којем су се могле видети веома иновативне идеје и решења. Неке од њих су доживеле и реализацију и претворене у конкретне производе, а већина се темељи на рецикилираним материјалима, који нису штетни по околину.
Пољопривредна школа „Вршац” из истоименог банатског града представила се с две ученичке компаније – „Чоко-клинци”и „Еко-гарден”. По речима професора Јана Сича, „Чоко-клинци” се три године успешно баве производњом различитих производа од белгијске црне, беле и млечне чоколаде. Осим чоколаде, производе и амбалажу за њу. Толико су услужни да купци могу да бирају укус, изглед и амбалажу производа.
– Карактеристични су по томе што све пралине, који су њихов бренд, као и надеве, праве ручно – каже Сич. – Укуси су различити, од типичних као што су јагода, поморанџа, па до комбинација чоколаде и сланине, чили паприке, нане, багрема, зове, јоргована, руже, божура... Новац од продаје се улаже у даљу производњу, учешће на такмичењима, обуку ђака.
Ђаци Карловачке гимназије, која је ове године носилац признања „Зелена застава” у оквиру пројекта „Еко-школе”, на рашњем сајму су се представили производима од папира. Реч је о предметима који имају употребну вредност, и то је нешто што планирају да понуде туристима као сувенире.
Ученица Ана Марија Коцај каже да је то план који би донео добро самој школи, а уједно кроз њега Карловачка гимназија исказује свој социјално одговоран однос према животној средини. И ученици Техничке школе „Милева Марић Ајнштајн” из Новог Сада представили су на сајму производ који тек треба да понуде тржишту. У питању је „кентаки” столица начињена од јасеновог дрвета. Како каже матурант Денис Мозетић, служи за релаксацију, а осим столице, и јастучнице су израђене од природних материјала – сламе и памука.
З. Милосављевић
Вршчани победници
Победник Другог сајма предузетништва је Школски центар „Никола Тесла” из Вршца. Друго место припало је Економско-трговинској школи „Вук Караџић” из Старе Пазове, а треће су заузели ТШ „Милева Марић Ајнштајн” из Новог Сада, Пољопривредна школа из Футога и Карловачка гимназија.