Креће саобраћај четвртом деоницом Булевара Европе
Четврта деоница Булевара Европе биће данас званично отворена за саобраћај. Завршетком звучне баријере поред новоизграђене саобраћајнице пре десетак дана, окончана је комплетна градња Булевара Европе,
која је започета још 2005. године изградњом дела трасе на Телепу. Уједно, Нови Сад је добио најдужу саобраћајницу у граду.
Нестрпљиви возачи, врло брзо по завршетку асфалтирања саобраћајних трака и обележавању хоризонталне сигнализације, почели су да користе ту деоницу Булевара да би изашли на ауто-пут Е-75 тако што су склањали баријере постављене управо да сперече пролазак возила док сви уговорени послови, укључујући и уградњу звучних баријера, неопходних за технички пријем, не буду готови.
Изградња последње, четврте деонице Булевара Еропе, чије име је првобитно било Суботички булевар, од Руменачког пута до ауто-пута Суботица–Београд, дуге три километра, почела је 30. децембра 2011. године. Подразумевала је и изградњу моста на каналу ДТД и била подељена на још две деонице.
У оквиру прве деонице, од Руменачког пута до канала ДТД, дуге 882 метра, изграђен је коловоз с по две саобраћајне траке, пешачка и бициклистичка стаза, атмосферска канализација, јавно осветљење, кружна раскрсница као веза с Привредниковом улицом те надвожњак преко железничких постројења и Привредникове улице, дуг око 450 метара.
За тај део радова било је задужено Јавно комунално предузеће „Пут“, чији подизвођач је био лознички ДОО МН, а вредност 995.220.707,96 динара.
Друга деоница, од Приморске улице до ауто-пута, дуга око 1.800 метара, предвиђала је градњу коловоза с по две саобраћајне траке. Радови ду почели 10. новембра 2014. године, по уговореној цени од 290.379.800 динара. Осим коловоза, изграђене су пешачка стеза од бетонских плоча ширине три метра, асфалтна бициклистичка стаза широка два метра, атмосферска канализација, кружна раскрсница с краком ка Приморској улици и јавно осветљење. На том делу Булевара Европе радили су ДОО „Карин комерц МД“ из Ветерника и ЈКП „Пут“. Подизање моста преко канала ДТД поверено је фирмама АД „Енергопројект нискоградња“ из Београда и ДОО „Њест-градња“ из Шапца. Мост је дуг 176 метара а широк око 30, има четири саобраћајне траке, обостране пешачке стазе од по три метра, бициклистичке стазе широке два метра, а постављено је и јавно осветљење. Дужина прилазних мостовских конструкција је 210 метара. Уговорена вредност радова била је 656.838.785 динара.
Четврта деоница Булевара Европе има изузетно важан стратешки значај за Нови Сад јер представља, како кажу у Заводу за изградњу града, још један излазно-улазни правац за ауто-пут, који ће у значајној мери смањити и растеретити гужве на другим саобраћајним правцима у граду.
„Значајан је и због тога што је унапредио живот грађана Детелинаре и Новог насеља, а будуће привођење земљишта дуж Булевара планираној урбанистичкој намени, представља значајан замајац привредном развоју Новог Сада”, закључују у ЗИГ-у.
З. Милосављевић