light rain
13°C
31.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Јединствена цена није економски исплатива

31.10.2016. 21:02 21:52
Пише:

Представници самосталних таксиста Новог Сада, познатих и као сиви таксисти, позвали су надлежне органе да с улица уклоне нелегалне превознике.

Поводом нове градске одлуке којом се уређује такси превоз, а која прописује и јединствену цену рада, рекли су да није економски исплатива.

– Говоре да смо много већи проблем за град од дивљих таксиста, да варамо грађане високом ценом превоза, да смо дивљи таксисти и да нас као такве треба уклонити с улица града – каже један од самосталних таксиста с којима смо разговарали, чије је име познато редакцији. – Међутим, на подручју Новог Сада саобраћајна инспекција издала је решење за око 1.900 превозника с ТЏ ознаком на таблицама, међу којима смо и ми, самостални таксисти, и законом нам је дозвољено да сами на тржишту формирамо своју цену. Сматрамо да није у реду да поједини власници неких такси удружења запошљавају нелегалне возаче на рентирању возила, а неки издају такси табле, при чему не плаћају никакве пореске дажбине за то, нити издају признанице или рачуне.

У вези с тим, наш саговорник подсетио је на то да је казна за оног ко запосли возача на рентирању возила без такси легитимације од 100.000 до милион динара, као и да се, по његовим речима, ради о грубом кршењу закона. Број нелегалних таксиста се, каже, повећава сваке године, те је он, у име тридесетак самосталних таксиста који раде на стајалишту код Железничке станице, позивао надлежне органе да с улица уклоне нелегалне превознике и казне удружења која то раде.

– Због нелојалне конкуренције, дивљих и линијских таксија и због смањене зараде, имам порески дуг који као сиви таксиста плаћам 25.000 месечно две године – жали се још један самостални таксиста чије је име познато редакцији. – Тражили смо и од Града да нам се врати такси стајалиште на старој станици, у Потковици. На Железничкој станици, где смо сад, не видимо се иза аутобуса, изложени смо удисању гасова од аутобуса по цео дан, а и због дивљих таксиста не можемо да радимо на долазним перонима. Због линијских таксиста не можемо да возимо никога ван града, а већина њих ради без такси ознаке. Осим тога, пуно је дивљих таксиста и у удружењима, који возе на уговор, без отворене радње, не плаћају порезе и немају ништа друго што је потребно. Ми самостални смо другима проблем само због тога што сами одређујемо цену, јер минимална није ислатива.

Пошто се новом Одуком о такси превозу предвиђа и јединствена цена услуге за све таксисте, уместо досадашње мини-

малне, наши саговорници сагласни су у томе да ће убрзо заједнички  борити против тог прописа јер, кажу, „закон дозвољава предузетницима који се баве услужном делатношћу да сами формирају цену свога рада”.

Д. Ристић

„Ситанс” задовољан одлуком

Струковно удружење „Ситанс”, поводом усвојене Одлуке о такси превозу у Новом Саду, изразило је задовољство садржином тог акта, усаглашеношћу са Законом о превозу путника у друмском саобраћају и, како пише у њиховом саопштењу, „највише опредељењем градске власти да се у ту област коначно уведе ред, заштите интереси законитих учесника у такси превозу, обезбеде бољи предуслови за ефикаснији рад ГСП-а и заштити општи јавни интерес правичнијег финансирања јавне потрошње”. Посебну захвалност на сарадњи и одговорности за преузете обавезе упутили су градоначелнику Милошу Вучевићу, као и члановима Радне групе за побољшање такси превоза у граду Новом Саду и члановима Градског већа Александру Кравићу, Владимиру Стојковићу и Милану Ђурићу.

 

Пише:
Пошаљите коментар