Цену ЗГОП-у диже успешна протекла година
Предузеће за грађење, ремонт и одржавање пруга ЗГОП до краја јануара треба да преда Агенцији за приватизацију нову приватизациону документацију јер, упркос три јавна позива,
за предузеће лане није било заинтересованих купаца.
Директор Зоран Станојевић каже да се нова документација мора сачинити да би се у њој представили подаци о пословању фирме у 2015. години, која је била врло успешна. Зато очекује да ће процењена вредност капитала предузећа бити знатно већа од последње из 16. децембра 2015, када је почетна цена на аукцији била 1,7 милион евра.
– Нову цену капитала утврдиће агенција која буде радила процену вредности предузећа – каже Станојевић. – Руси су и даље заинтересовани да купе предузеће, али су преговори тешки и детаљни. Јавиле су нам се и компаније из Словеније и Немачке. Како су нам објаснили из Агенције за приватизацију, четврти позив ће формирати према заинтересованим купцима. Годи нам што има више стратешких партнера па неће моћи да један купац диктира услове продаје.
ЗГОП се потпуно рехабилитовао 2015. године, истиче он, јер су дугови по репорграму на време измиривани, а предузеће је наплатило и уговорене послове. Додуше, губици из ранијих година и даље стоје, око 770 милиона динара.
– Очекујемо да ћемо имати посла као и лане, нови су већ уговорени, а свако ново додатно ангажовање изискује и ново запошљавање. Доста нам се радника пензионисало па су нам потребни нови. Међутим, за то немамо законску основу јер у процесу приватизације можемо примити свега десет одсто радника у односу на укупан број запослених, којих је сада око 250. Лане смо већ упослили инжењере и геодете, па је квота испуњена. Зато ћемо тражити од Владе Србије и министараства да нам омогући нова запошљавање. Једини у Србији радимо ремонт и изградњу пруга па би било штета да послове губимо зато што немамо радника и да их, због недостатка радне снаге, преузимају странци – предочава директор.
Истиче да су предали на употребу после ремонта колосек између Руме и Голубинаца, дуг 17,9 километара. Пруга Сопот – Космајски Ковачевац од 18,4 километара је такође урађена, а у току су радови на деоници између Мале Крсне и Велике Плане, дугој 29,5 километара, која није завршена због зиме. Те деонице, каже директор Зоран Станојевић, коштају око 5,5 милиона евра.
– По уговору, завршена је и изградња другог колосека Београд–Панчево од 17 километара , али „Железнице Србије”гледају да нађу новац да се уради и део пруге око Тамишког моста па да оба колеска буду реконструисана јер је део колосека пре Панчевачког моста до Дунава урађен.
По директоровим речима, у току је подуговарање за радове на барској прузи између Ресника и Ваљева.
– То је, с прескоцима, деоница од око 45 километара. Очекујем да се посао уговори за око 8,5 милиона евра, а руска страна нуди да ту највећу деоницу радимо самостално, док остале трасе радимо Руси и ми.
З. Делић
Није у плану ремонт око Новог Сада
За сада нема назнака о томе да ће се радити ремонт и модернизација пруге око Новог Сада.
– У току је израда пројеката за ремонт и модернизацију другог колосека Стара Пазова – Нови Сад. Посао ће кренути када се уради главни пројекат, сада је завршен идејни, а радиће се из руског кредита. Чека се изградња мостовске конструкције „Жежељевог моста” па да ЗГОП ради не само колосек на мосту већ и на деоници Нови Сад – Петроварадин – каже директор Зоран Станојевић.