Када је опера срела филм
Трагајући за новим и до сада на оперској сцени ређе извођеним репертоаром, Дирекција Опере Српског народног позоришта за традиционални новогодишњи гала концерт одабрала је
овога пута неубичајен, али за ширу публику атрактиван програм оперских нумера који су чинили музичку потку познатих филмова, као и популарних хитова филмске музике. Тако је овогодишњи оперски гала концерт са насловом “Када је опера срела филм” којим је у Српском народном позоришту обележена прослава Нове године по јулијанском календару обухватио донекле нетипичан, али притом привлачан пресек радо слушаних оперских арија и композиција филмске музике, чија извођења су наишла на срдачан одзив препуног гледалишта.
Концерт је отворен енергичним и одсечним извођењем Марша својевремено познатог америчког композитора ове врсте музике Yона Филипа Соузе, у прецизном тумачењу диригента Микице Јевтића и Оркестра Опере СНП, а програм је потом донео наступ баса Горана Крнете са полетним извођењем арије Мадамина, ил цаталого е questo из Моцартове опере “Дон Ђовани”. Након тога, на сцену је изашла сопранисткиња Лаура Павловић, чије је проживљено тумачење арије О мио babbino царо из Пучинијеве опере “Ђани Скики” награђено топлим аплаузима слушалаца.
Уследио је потом заједнички наступ сопранисткиње Сенке Недељковић и баритона Васе Стајкића са извођењем још једне нумере из “Дон Ђованија”, дуета разигране мелодиозности Ла ци дарем ла мано, који су ово двоје врсних младих оперских солиста донели складно и елегантно. Након својеврсног оркестарског интермеца са извођењем нумере Игра сатова из Понкијелијеве опере “Ђоконда” на програму се нашао Дует цвећа из Делибове опере “Лакме” у профињеном, заносном тумачењу солисткиња Виолете Срећковић и Данијеле Јовановић, после којих је наступио још и тенор Саша Петровић са сувереном, сугестивном интерпретацијом познате арије Е луцеван ле stelle из Пучинијеве опере “Тоска”, да би први део програма закључило спектакуларно, жустро извођење популарног Канкана из Офенбахове опере “Орфеј у подземљу”.
После паузе, вече је настављено у сличном тону, наступима члановима хора и оркестра и солиста Свитлане Декар, Марине Павловић Бараћ, Јелене Кончар, Небојше Бабића, Дарије Олајош Чизмић, Саше Штулића и других, који су изводили познате нумере филмске музике, међу којима су посебну пажњу привукли наступ Небојше Бабића са извођењем песме “Како је диван свет”, појављивање Свитлане Декар са песмом “Моје срце наставља да куца”, наступ Марине Павловић Бараћ са нумером “Година љубави”, као и шармантни наступ мале сопранисткиње Ирине Бродић која је певала песму “Све што желим за Божић си ти”, а после завршетка најављеног програма, као додатак за “бис” оркестар је поново одсвирао Офенбахов Канкан, чије звуке су пратиле конфете и разнобојне траке просуте са таванице, као пригодна празнична декорација овога непретенциозног, али и врло занимљивог програма.
Б. Хложан