Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Деспићева комична опера као круна сезоне

11.01.2017. 19:46 21:12
Пише:

Драма Српског народног позоришта ушла је у 2017. с првим пробама „Часа анатомије” по текстовима Данила Киша у режији Андраша Урбана, а већ за десетак дана почеће и рад

на драми Жељка Јовановића и Милоша Латиновића „Три лица туге”. Како је за „Дневник” појаснио в.д. управника СНП-а др Зоран Ђерић, у питању је пројекат који се реализује у копродукцији са Битеф театром, а његову окосницу чине приче три жене различитих генерација чију је животну судбину обележио Први светски рат. Режија је поверена Филипу Марковиновићу, а у подели су Сања Микитишин, Тања Пијевац и Миа Симоновић.

Премијера „Часа анатомије” је, подсетимо, планирана за други део фебруара, док би драма „Три лица туге” први пут била изведена 1. марта на Камерној сцени СНП-а, а потом 3. марта у Битеф театру. До краја ове сезоне у плану је, подсетимо, била и реализација комада „Шећер” Данице Николић Николић, али је редитељ Никола Завишић у међувремену одустао од овог пројекта. То, међутим, не значи да ће Драма СНП-а остати на пет премијере у сезони 2016/17, с обзиром на то да ће ускоро бити организована велика аудицију за улоге у мјузиклу Сеада Лорбека по Стеријином комаду „Лажа и паралажа”, који ће режирати Даниел Тавчиоски.



Представа је, како најављује Ђерић, осмишљена као визуелни спектакл са доста видео-спотова, мноштвом сонгова и прилично захтевном кореографијом, због чега ће у представи учествовати и ансамбл Балета СНП-а, док ће глумци морати да имају и завидне певачке способности. Стога ће аудиција бити отворена, тако да постоји могућност да, поред чланова Драме, који ће, подразумева се, имати приоритет, у пројекат ипак уђе и неко „са стране”, а ту се у првом реду мисли на студенате новосадске Академије уметности. Нове представе, иначе, припремају и кућни редитељи Радослав Миленковић и Предраг Штрбац, али ће због финансијске ситуације реализација тих наслова највероватније остати за почетак следеће сезоне.



– Кренули смо у овој години веома амбициозно и у Опери, те се тако ових дана убрзано припрема Маскањијева „Кавалерија рустикана” – каже Ђерић. – На темељу лане потписаног споразума о сарадњи, Народно позориште нам је дало костиме и сценографију за ову представу, на нашу велику сцену „Кавалерију...” поставља млади оперски редитељ Александар Николић, а премијером, која је заказана за 28. јануар, дириговаће маестро Дејан Савић, в.д. управника НП.



Убрзо после премијере најпознатијег дела Пјетра Маскањија, почеће и пробе опере „Владимир и Косара” Стевана Дивјаковића, која ће у прво време бити извођена концертно, са идејом да у перспективи добије и своју сценску поставку. Баш као у случају „Кнеза Ива од Семберије” Исидора Бајића, који је почетком прошле сезоне такође најпре премијерно изведен у концертној верзији, а сада је у плану, како најављује Ђерић, и његова класична оперска инсценација, коју ће режирати Немање Петроње, а дириговаће маестро Александар Којић. Замисао је при томе да сценографија буде мобилна, како би са овом опером могло да се гостује и на отвореном.



– Врхунац сезоне биће свакако праизведба комичне опере „Поп Ћира и поп Спира” академика Дејана Деспића, пројекта који се такође реализује у сарадњи са Народним позориштем – најављује Ђерић. – Ова опера је, наиме, првобитно требало да буде постављена на сцени Народног позоришта, али је договорено да је премијерно ипак изведу солисти и оркестар СНП-а, с тим да ће, наравно, одмах по праизведби, коју учекујемо у априлу, гостовати у Београду, а већ смо добили позив и да с овим делом наступимо на Интернационалном фестивалу савремене опере Армел у Сегедину.

М. Стајић

 

Балет припрема „Катарину Измајлову”

Балет СНП-а укључиће се у обележавање стоте годишњице рођења академика Рудолфа Бручија извођењем његовог балета „Катарина Измајлова” према оригиналној кореографији Димитрија Парлић. Поред тога, има још планова у овој уметничкој јединици, али ће од финансијске ситуације у кући зависити да ли ће и у којој мери они моћи да се реализују. Тако се, рецимо, размишља о балету за децу „Пинокију”, као и представи „Анима” по тајном дневнику Лазе Костића, за коју би кореографију, режију и избор музике потписао Крунослав Симић.

 

Пише:
Пошаљите коментар