Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Чаролија без чаробног праха

28.12.2015. 19:34 13:33
Пише:

Оно што је пре неколико година стигло београдска, сада ће стићи и новосадска позоришта, то да играју само већ постојећи репертоар, у границама своје куће. На новогодишњој конференцији за новинаре

у Српском народном позоришту, ово је била највећа тема - неизвесност у погледу финансирања нових представа и у погледу могућности гостовања, што су две од основних делатности позоришних кућа.

- У проблемима какви су лош закон, недефинисане надлежности, паре су најмањи проблем, али штедња у области културе која се додатно маргинализује у владајућем естрадном дискурсу, додатно ће нарушити наш идентитет - закључак је Александра Милосављевића, управника Српског народног позоришта. - Ми не можемо да будемо комерцијално позориште зато што у континуитету радимо од 1861. са уметничком мисијом да будемо темељ националног идентитета.



О томе како и поред свеопште банализације Српско народно позориште зна бити у жижи шире јавности, сведочиће документарни филм “Маестро” о Јурију Љвовичу Ракитину, који је на програму 8. јануара. Реч је о докуметарцу Бошка Милосављевића о познатом руском редитељу који је као непосредни сарадник и савременик Станиславског, значајно осавременио извођачку праксу у српском позоришту између два светска рата.

Милосављевић је позвао публику да чита нашу прву позоришну енциклопедију, енциклопедију Српског народног позоришта, која се као и друга издања због кризе из штампе преселила на интернет.



Потврђујући да планова има и без извености да ли ће се остварити, директорка Опере СНП Ира Проданов Крајишник честитком за Нову годину наговестила је позоришне чаролије: “Чаробну фрулу” за децу и “Чаробног стрелца” за нешто старије. Она се осврнула и на протеклу полусезону, у којој је забележена необично атрактивна премијера “Омнибус опере”, која је позивом на фестивал у Будимпешту направила још већи искорак. У циљу обнове публике и додатне популаризације оперске уметности, Ира Проданов Крајишник је за 13. јануар најавила новогодишњи гала концерт солиста, хора и оркестра “Кад је опера срела филм”.



Директор Балета СНП Владимир Логунов рекао је да се тренутно траже нови, млађи балетски играчи који би одржали висок технички и уметнички ниво игре, а да се с пролећа могу очекивати и нови наслови, како они који би привукли најмлађе (“Ко је најјачи на свету”), тако и они већ познати (“Ана Карењина”, “1001 ноћ”). Логунов је посебно истакао и важност континуираног рада Форума за нови плес, који представом “Балерине” бележи чак и комерцијални успех.



Директор Драме СНП Александар Гајин на првом месту је истакао рад Николе Завишића на Шекспировом “Хамлету”, ког СНП није имало на репертоару већ пола века. Формиран је и тим за реализацију ансамбл представе “На Дрини ћуприја”, коју по чувеном Андрићевом роману режира Кокан Младеновић.



И. Бурић

 

Глума и породица



Одмах након новогодишње конференције за новинаре, у Српском народном позоришту отворена је изложба “Глумачка породица Душановић” Биљане Нишкановић, у продукцији Позоришног музеја Војводине. О значају породице за глуму и глуме за друштво, поставци коју красе не само документи него и цртежи, на отварању су говорили ауторка и др Зоран Т. Јовановић.

 

Пише:
Пошаљите коментар