Тема „Дневника”: Остављен кључ у брави се не прашта
Просечно, по два трактора украду се годишње на територији Јужнобачког округа, ако посматрамо последње две године, а они по свој прилици заврше на војвођанским парцелама,
код пољопривредника који нису ни свесни тога да су купили украдено возило, сазнајемо у новосадској полицији, поводом недавне крађе готово новог, скупоценог „дојч фера” у Ковиљу.
Та машина, како смо писали, заједно са закаченим плугом, вреди око 42.000 евра, а још није у потпуности ни исплаћена преко лизинга.
– Теоретски, украдене машине могу се превести у суседне државе, али највише цене постижу у Војводини, због великих парцела на пољопривредним добрима с којих, ретко и накратко, улазе у јавни саобраћај – каже за „Дневник” шеф Групе новосадске Полицијске управе за расветљавање крађа моторних возила Александар Марсенић. – Некад их пронађемо и после више година, као што је био случај с „њу холандом” украденим у Мађарској. Нажалост, све је више случајева на којима радимо у којима се десило да су власници оставили кључеве у брави, без обзира на то о каквим возилима је реч, аутомобилима или радним машинама, па их је тешко новчано решити преко осигурања.
Крадљивци не пропуштају прилику коју им створе опуштени власници возила и одмагле у пуном гасу па се успут и слупају. Скоро су пријављене крађе у Футогу и Ковиљу „реноа меган” „форда” и „опела” који су пронађени скршени поред пута. Власници су били сувише комотни и оставили кључеве унутра.
– Практично, та кола су украле згодне прилике, а осигуравајуће куће такав немар не праштају – објашњава Марсенић.
Он наводи да последњих година није било случајева украдених грађевинских машина, али пре око пет година су волшебно нестала два багера, такође с кључевима остављеним у кабинама.
Ипак, недавно је новосадска полиција на једном градилишту на Телепу у Новом Саду пронашла 22 радне машине за радове у нискоградњи украдене у Немачкој. Истрага у вези с тим случајем је још у току.
– Крађе аутобуса на подручју јужне Бачке нису забележене годинама, али није искључено да смо транзитно подучје за та возила за „тржишта у настајању” на Блиском истоку, иако је коридор кроз Румунију и Бугарску примамљивији. Али, неки камиони су у Јужнобачком округу „добили ноге”. У просеку се у Новом Саду на свака два месесца украде по један камион. На мети крадљиваца лане и претпрошле године били су мањи тешкаши, „мерцедес”, „рено” и „заставе”. Више од половине таквих крађа је до сада расветљено. Константно се дешава да решимо неке случајеве после неколико година, али и полиције у иностранству нам јаве да су пронашле возила која су украдена овде. Такав случај смо имали недавно, кад су пронашли камион у Русији – напомиње Марсенић.
Наш саговорник наглашава да је на подручју новосадске Полицијске управе у прошлој години забележен велики пад крађа возила.
– Лане је забележено готово упола мање тих крађа. Ваља напоменути да је веома значајно да људи имају додатну заштиту на возилима, макар и најједноставнију, као и да не остављају кључеве у брави. Иначе, и даље међу најкраденије марке спадају „голф”, „ауди”, „бе-ем-ве”, а следе „шкоде” – наводи Марсенић.
М. Вујачић