overcast clouds
10°C
31.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Судског достављача отера и бесна кера

29.03.2016. 22:27 13:33
Пише:

Плаве и беле судске коверте путују поштом или их лично разносе судски достављачи. Успешно се уручи само око 25 одсто судске поште, а најчешће на позадини судског позива

стоји обавештење „Не живи на наведеној адреси” или „Нема никог код куће”. Буде написано и да позвани „има пса, а нема звоно”. На тај начин годишње се баци више од сто милиона динара.

Неуспешна судска достава, достава тужби позива и пресуда, по оцени Форума судија Србије, директно утиче на дружину судског поступка. Због великог броја предмета којима је задужен сваки поједи начни судија, суђење се заказује у размацима од два-три месеца, у неким судовима и четири. Неуспешна достава позива за једну од странака у поступку продужава ток судског поступка два до четири месеца. Не треба, додаје Форум судија Србије, занемарити ни чињеницу да се на тај начин стварају непотребни трошкови, којима су странке изложене за ангажовање адвоката, за путне трошкове и изгубљене зараде странака или сведока.

Да би се повећала ефикасност система судске доставе, Форум судија Србије спровео је анкету у Основном суду у Новом Саду, Вишем суду у Крагујевцу, Основном суду у Нишу и Другом основном суду у Београду. Анализа спроведене анкете показала је да постоји спремност и воља запослених да се судска достава унапреди. Од укупног броја анкетираних, 92 процента сматра да је њено унапређење могуће. Као мере за то, Форум судија предлаже едукацију запослених у доставним службама, унапређење унутрашњих процедура, измене законског оквира и побољшање материјалног положаја.

Чак 82 одсто запослених сматра да би едукација имала позитиван ефекат на унапређење рада и ефикасност судске доставе. Треба имати у виду да је само 36 процената испитаних имало неки вид едукације. Форум судија Србије указује на то да је неопходно унапредити и унутрашње процедуре у суду и побољшати комуникацију између судија и запослених у доставној служби. Наиме, од укупног броја испитаних, 52 одсто истиче да су наредбе судија неодговарајуће, као и да у њима постоје грешке. Потребно је, такође, да се судије упознају с конкретним проблемом на терену.

Анкета Форума судија Србије показала је да потешкоће приликом доставе представљају и различита правила доставе прописана различитим процесним законима. То је као разлог неефикасности навело 56 одсто испитаника. Не треба занемарити ни потребу за одговарајућим средствима за рад, као што су торбе. Такође, треба имати у виду и да један достављач покрива велику територију. Сами судски достављачи, њих 70 процената, сматра да нема довољно средстава за доставну службу као ни довољно запосле-

них.

Решење проблема судске доставе Форум судија Србије види у унификацији свих правила о достави, назависно од тога којем судском поступку је реч: правила треба учинити што једноставнијим за примену и без простора за различита тумачења. Неопходно је, додају, развити практичан, једноставан и ефикасан систем обуке судских достављача.

Љ. Малешевић

Пише:
Пошаљите коментар