Саобраћај од јануара однео 359 живота
Летњи месеци су, по подацима МУП-а, најризичнији, мада је приметно знатно умањење броја повређених када се овогодишње лето упореди с прошлим. Званични подаци МУП-а потврђују да је најцрњи период на српским путевима време годишњих одмора. У летњим месецима на асфалт „измиле” мотори, скутери, више је пешака, а уобичајену слику употпуњују колоне аутомобила који су се упутили ка мору.
– На основу анализе података за период од 2010. до 2015. године, утврђено је да је август најризичнији месец, с обзиром на то да се тада просечно догоде 64 саобраћајне незгоде са смртним исходом, у којима просечно страда 70 особа – објашњава помоћник начелника Управе саобраћајне полиције Бранимир Пејовић за „Новости”. – Људи најчешће страдају због пребрзе вожње – 48 одсто, и прекомерне употребе алкохола – десет одсто.
Најоптерећеније деонице лети су, по традицији, магистрала ка Црној Гори и ауто-пут на потесу Београд–Прешево, па се самим тим, наизглед, тамо највише незгода и догађа. Многи посебно као најцрње тачке наводе потес око Нове Вароши и Велике Плане.
– Тек од почетка ове године створени су услови да се тачно и системски евидентира и место саобраћајне незгоде, и тек ће у наредном периоду бити могуће да се на основу анализа уради прецизно мапирање опасних места на путевима у Србији – каже Пејовић.
Број откривених прекршаја повећава се из године у годину, тако да је у току првих седам месеци ове године откривено око 14.000 прекршаја недозвољене брзине кретања више него лане и око 1.000 прекршаја вожње у пијаном стању више у односу на прошлу.
– Одговор на често питање зашто се на путевима у Србији дешавају саобраћајне незгоде у тој мери и с таквим последицама дат је у „Стратегији безбедности саобраћаја на путевима Републике Србије за период од 2015. до 2020. године, која је усвојена лане. Дакле, саобраћајне незгоде, у већем обиму, настају као последица погрешних ставова, необразованости, некултуре, нерада, незнања, непоштовања закона и туђих живота и вредности, непосвећености управљању безбедношћу саобраћаја и прихватања страдања у саобраћајним незгодама – наводи Пејовић.
С. Х.