overcast clouds
14°C
01.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Полиција сваки дан улови двадесет пијаних возача

10.01.2016. 20:50 13:33
Пише:

По статистици којом располаже новосадска полиција, током 2015. године стање у области бездбедности саобраћаја на путевима Јужнобачког округа било је нешто повољније у односу на претходну.

Број саобраћајних незгода смањен је за око 16 одсто, а мање је било и погинулих (45 прошле године – 48 претпрошле), док је број процесуираних саобраћајних прекршаја већи за скоро трећину у одосу на 2014. годину.

Од 12 општина у Јужној Бачкој највише саобраћајних незгода с погинулима и повређенима било у Новом Саду (око три дневно), за којим следе, са знатно мање таквих несрећа, Врбас и Бачка Паланка, а најмање их је било, односно по две месечно, на подручју Титела и Сремских Карловаца. Најчешћи узроци су непрописне радње у саобраћају, брзина и алкохол. У пет случајева разлог за незгоде било је стање пута.

Прошле године су на сваки сат и по у контролама патроле новосадске Полицијске управе откривале возаче под утицајем алкохола, а осим тога, било је алкохолисаних особа за управљачем које су учествовале у незгодама.

– Често се изричу високе казне за тешку алкохолисаност, велике брзине и нерегистрованост возила – каже за „Дневник“ председник новосадског Прекршајног суда Каменко Козарски. – Чим возачи пређу 18 казнених поена, што неки брзо остваре, одузима им се дозвола, односно морају да поново полажу испит.

Дејан Милојевић из Одељења саобраћајне полиције у новосадској Полицијској управи наводи за наш лист да се неретко у акцијама заустављају возачи ради контроле кроз такозвани „левак“, када сви прођу кроз контролни пункт где се контролишу због алкохола.

– При томе, у првој фази, само кроз вербални контакт с полицијским службеником утврђујемо да ли има алкохола, а ако пасивни детектор покаже његово присуство, односно утврди да га има, у зависности од ситуације, возач се издваја на страну, детаљно се мери алко-тестирањем колико га има у организму – каже Милојевић. – Има случајева да уређај детектује да возач има алкохола, али се убрзо утврди да је била реч о дозвољеној количини.

Он подсећа на то да полиција од прошле године свакако обавља пасивно алко-тестирање свих возача који се затекну у контроли соабраћаја, без обзира на то да ли је реч о појачаној контроли или редовној, а већ дуже траје пракса да се код саобраћајних незгода обавезно алко-тестирају сви возачи. И у  саобраћајкама без повређних на месту догађаја утврђује се колико има алкохола у организму. Ако има повређених, од возача се узима и узорак крви ради анализе, а проверава се и исправност возила.

Милојевић указује на то да је 2001. година запамћена по катастрофално великом броју погинулих у саобраћају – 117 , а да је лане на подручју новосадске Полицијске управе живот у саобраћају изгубило 45 особа.

– Нема правила где људи гину, односно нема такозваних црних тачака. Ако уочимо да на некој локацији има проблема са саобраћајем, одмах реагујемо и обавештавамо фирму која управља одржавањем пута на спорној локацији. Иначе, очекивано је да се на нашем подручју догоди убедљиво највећи број незгода јер је ту највећа фреквенција саобраћаја и највише регистрованих возила – каже наш саговорник.

Он напомиње да пешаци, осим деце, спадају у најугроженију категорију учесника у саобраћају.

– Они често нису криви, нити су допринели незгоди. Ипак, дешава се да прелазе пут, а да не погледају да ли иде аутомобил на њих, односно не увере се правовремено да ли ће возило стати или не. Имали смо случајева да пешаци ударе с бочне стране у аутомобил који је замало већ прошао лице места. Чак и кад постоји семафор, ваљало би да учесници у саобраћају, а понарочито пешаци, обраћају пажњу и буду обазривији. Мало је возача који нису погрешили у саобраћају па расејаност може бити кобна – упозорава Милојевић.

Такође, он објашњава да у зимским условима, кад падне први снег, баш тог дана буде више саобраћајки, али с мањом материјалном штетом (такозваних чукања), док се возачи не привикну на те услове, а касније стање буде задовољавајуће.

М. Вујачић

Петак најцрњи дан

Такође, бројке говоре да у периодима од један до два сата ујутро и од 14 до 15 сати није било саобраћајних незгода с погинулима. Учесници у саобраћају највише су губили животе између пет и шест сати ујутро, девет и десет часова као и од 18 до 19 сати. Саобраћајне незгоде највише се дешавају петком, за којим следи субота па понедељак, док је дан с најмање саобраћајки недеља.



 

Пише:
Пошаљите коментар
Укупан број коментара је: 0