„Алколок” пијанима возачима неће дозволити вожњу
– Трендови понашања младих у саобраћају такви су да се размишља и о техничким ограничењима, попут „алколок” уређаја, који не дозвољава стартовање возила
уколико је особа под дејством алкохола – изјавио је помоћник министра задужен за друмски саобраћај Саша Стојановић. – У том смислу, с бројем жртава које имамо сваке године на путевима, без обзира на то што постоји тренд пада, нећемо сигурно као држава дозволити да то буде индивидуална одлука возача, учесника у саобраћају, да ли ће сести у алкохолисаном стању за волан или не.
Навео је да је очигледно да смо као друштво још увек у таквом стадијуму развоја и трендови понашања младих људи су такви да се мора прибећи и неким техничким ограничењима која постоје у неким европским земљама, попут „алколока”.
Стојановић тврди да се говори искључиво о безбедности саобраћаја те да ће едукација деце најмлађих узраста, која је кренула, давати ефекте тек кроз неколико година.
– Деца ће сазревати са свешћу о нужности пристојног саобраћајног понашања. До тог периода, морамо да прибегавамо и таквим размишљањима, која ће заиста онемогућити коришћење возила када је возач у стању небезбедном по остале учеснике у саобраћају – рекао је Стојановић.
По његовим речима, на основу студије изводљивости, добиће се параметри, а размишља се о спектру возила у која то треба уградити, али каже и да је тешко издвојити групу возила која би имала обавезу да тај уређај имају уграђен.
– Ради се о уређају који кошта и сваку технолошку иновацију корисник возила доживљава као намет и додатно оптерећење на кућни буyет – казао је Стојановић, али је поновио да се ту ради искључиво о безбедности саобраћаја.
Он је навео пример трагичног удеса од 6. августа, када је око четири сата ујутру, код Ивањице, погинуо 21-годишњи младић. Нагласио је да су у тој незгоди генерисани сви дефинисани проблеми – присуство више особа у возилу, четири ујутро, неприлагођена брзина.
– То је један од разлога зашто смо инсистирали на томе да се ограничи управљање моторним возилом у периоду не од 0 до 6 сати, као што је већ, него од 23 до 6 сати. Тако да је нужно да измене Закона о безбедности саобраћаја што пре уђу у скупштинску процедуру – рекао је помоћник министра.
Када се погледа статистика од 2013. године, каже Стојановић, постоји тренд опадања броја погинулих узраста 18 до 35 година, и наглашава да је управо то циљна група за коју се иначе сматра да је најризичнија и која највише гине.
– Забрињавајуће је и није уважено као препорука радне групе нулта толеранција на алкохол, поготово ако имамо статистичке показатеље да алкохол представља четвртину већи разлог смртних исхода у саобраћајним незгодама те је тај наш предлог заиста био оправдан и ми ћемо се, као Министарство, и даље залагати за нулту толеранцију алкохола – наглашава Стојановић.
Додаје да је очигледно да код младих људи не постоји свест о штетности алкохола и о повезаности алкохола и саобраћајних незгода.
( Танјуг )