Србија мора у дигиталну економију
секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић.
Како је наведено у саопштењу, она је у уводном обраћању на конференцији „ИДЦ Предицтионс 2017‘” рекла да се Србија припрема за јединствено дигитално тржиште (Дигитал Сингле Маркет).
– Да бисмо дошли до услуга интелигентних транспортних система, напредних дигиталних решења у производњи, паметне енергије, е-здравства, паметног мониторинга животне средине и свих других паметних услуга, важно је да и глобално говоримо једним гласом о либерализацији података, приступу подацима, сигурности података, управљању подацима – рекла је Татјана Матић. – То значи да сви заједно имамо ново, веома важно питање стандардизације као механизма интероперабилности.
Наводећи да су заједнички стандарди од суштинског значаја за интероперабилност свих дигиталних технологија, она је истакла и да они представљају темељ јединственог дигиталног тржишта.
– Стандарди морају бити постављени тако да омогуће отвореност и безбедност, агилно спајање различитих актера и грађана, и тиме допринесу развоју дигиталне економије и дигиталног друштва – закључила је Татјана Матић.
Како је наведено, на конференцији, на којој су представљена најновија истраживања америчке компаније Интернатионал Дата Цорпоратион (ИДЦ) учествовао је и амбасадор САД у Србији Кајл Скот.
Е. Дн.