Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Шалтер, изгледа, одлази у историју

05.09.2015. 21:54 13:33
Пише:

Када почетком наредног месеца у Србији почне примена Закона о платним услугама онда ће се на нашој банкарској сцени што- шта променити електронско плаћање постаће део

свакодневице, безобзира да ли је у питању предузетник, менаyер или обичан грађанин. Једна од новина која нас чека је и употребе електронског новца, сада код нас регулисана поменутим Законом.

Електронско пословање је код нас већ дуго присутно и то скоро у свим банкама. За Теленор банку која је на нашем тржишту прва мобилна и онлајн банка ово је прилика да прошири лепезу услуга.  Коначна одлука о томе биће донета у складу стратегијом развоја пословања банке.

– Увођење електронског новца омогућава да платне трансакције постану још брже и ефикасније – наводи Марија Поповић, руководилац Правне службе у Теленор банци. – При томе Закон изричито забрањује плаћање камате на електронски новац. Предузетници неће моћи да издају електронски новац али као другим грађанима и привредницима моћи ће да им се он изда. Они ће га потом користити у реализацији плаћања трансакција.

О томе каква су им искуства са електронским пословањем саговорница каже да је не само код њих већ и на тржишту Србије уопште оно у порасту. Подаци Народне банке Србије показују да је током 2014. реализовано милион трансакција за пренос средстава преко мобилног и интернет банкарства, у поређењу са бројем трансакција које су се одвијале на шалтерима банка. То говори да се српско банкарство, баш као и у свету, креће према дигиталном пословању. То омогућује уштеду времена и смањује употребу готовине.

Подаци НБС говоре да је број корисника мобилног банкарства код нас дуплиран у претходних годину дана. На то свакако утиче доступност. Ми тежимо да корисницима омогућимо једноставне, брзе и сигурне услуге и то 24 сата седам дана у недељи.

– Први смо у Србији понудили услуге бесконтактног подизања динарских и износа у еврима на нашим банкоматима. Исто тако омогућили смо и електронске мењачке послове везане за куповину или продају евра као и пријем новца из иностранства, а без наплате дуплих провизија. Односно омогућили смо слање новца путем мејла или мобилног телефона

О томе како ће се ове новине одразити на тржиште Марија Поповић каже да банка следи даљи развој мобилног и електронског банкарства. Уосталом, саме по себи банке већ поједностављују и појефтињују своју понуду када се са шалтера прелази на мобилно и интернет банкарство.

– Радујемо се свакој иницијативи јер што је више играча на тржишту то ће и развој бити бржи. Већ се отвара и нови ниво услуга, а оне су везане за паметне телефоне. Вероватно ћемо ускоро обогатити корисничко искуство услугама које ће се обављати преко интерфејса паметних телефона...

А што се тиче самих корисника, као и увек када почне масовнија примена нових услуга има и оних који су одушевљени баш као и скептика. Оно што је извесно јесте то да што се више клијената банака одлучи за нове опције, биће мање стајања у реду и мање стреса. А то увек добро дође.

Душанка Вујошевић

Пише:
Пошаљите коментар