Шалтер, изгледа, одлази у историју
Када почетком наредног месеца у Србији почне примена Закона о платним услугама онда ће се на нашој банкарској сцени што- шта променити електронско плаћање постаће део
свакодневице, безобзира да ли је у питању предузетник, менаyер или обичан грађанин. Једна од новина која нас чека је и употребе електронског новца, сада код нас регулисана поменутим Законом.
Електронско пословање је код нас већ дуго присутно и то скоро у свим банкама. За Теленор банку која је на нашем тржишту прва мобилна и онлајн банка ово је прилика да прошири лепезу услуга. Коначна одлука о томе биће донета у складу стратегијом развоја пословања банке.
– Увођење електронског новца омогућава да платне трансакције постану још брже и ефикасније – наводи Марија Поповић, руководилац Правне службе у Теленор банци. – При томе Закон изричито забрањује плаћање камате на електронски новац. Предузетници неће моћи да издају електронски новац али као другим грађанима и привредницима моћи ће да им се он изда. Они ће га потом користити у реализацији плаћања трансакција.
О томе каква су им искуства са електронским пословањем саговорница каже да је не само код њих већ и на тржишту Србије уопште оно у порасту. Подаци Народне банке Србије показују да је током 2014. реализовано милион трансакција за пренос средстава преко мобилног и интернет банкарства, у поређењу са бројем трансакција које су се одвијале на шалтерима банка. То говори да се српско банкарство, баш као и у свету, креће према дигиталном пословању. То омогућује уштеду времена и смањује употребу готовине.
Подаци НБС говоре да је број корисника мобилног банкарства код нас дуплиран у претходних годину дана. На то свакако утиче доступност. Ми тежимо да корисницима омогућимо једноставне, брзе и сигурне услуге и то 24 сата седам дана у недељи.
– Први смо у Србији понудили услуге бесконтактног подизања динарских и износа у еврима на нашим банкоматима. Исто тако омогућили смо и електронске мењачке послове везане за куповину или продају евра као и пријем новца из иностранства, а без наплате дуплих провизија. Односно омогућили смо слање новца путем мејла или мобилног телефона
О томе како ће се ове новине одразити на тржиште Марија Поповић каже да банка следи даљи развој мобилног и електронског банкарства. Уосталом, саме по себи банке већ поједностављују и појефтињују своју понуду када се са шалтера прелази на мобилно и интернет банкарство.
– Радујемо се свакој иницијативи јер што је више играча на тржишту то ће и развој бити бржи. Већ се отвара и нови ниво услуга, а оне су везане за паметне телефоне. Вероватно ћемо ускоро обогатити корисничко искуство услугама које ће се обављати преко интерфејса паметних телефона...
А што се тиче самих корисника, као и увек када почне масовнија примена нових услуга има и оних који су одушевљени баш као и скептика. Оно што је извесно јесте то да што се више клијената банака одлучи за нове опције, биће мање стајања у реду и мање стреса. А то увек добро дође.
Душанка Вујошевић