Реорганизација боља од стечаја
– „Војводинапут–Бачкапут” завршиће ову годину с губитком, али је још рано говорити о томе колики ће бити минус на рачуну, с обзиром на то да су у 2016. измириване обавезе према
добављачима, Пореској управи и запосленима – каже директор Драган Милошевић.
Лане је то предузеће из Новог Сада пословало с губитком од око 300 милиона динара, али директор Милошевић истиче да сума није реална јер су у свођењу рачуна узимани у обзир и дугови из ранијих периода. Да би се избегао стечај, за 7. децембар је заказано рочиште у Привредном суду ради увођења реорганизације по Унапред припремљеном плану реорганизације (УППР) који се базира на примени уговора с ЈП „Путеви Србије” на одржавању магистралних и регионалних путева и учествовањем у јавним набавкама. Предузећу је у континуитету рачун у блокади од 2. јуна прошле године, а укупна дуговања „Војводинапута–Бачкапута” премашују 20 милијарди динара.
– Предузеће је у незавидан положај доспело лошом власничком транформацијом, чије последице се осећају и пет година после раскида власничке транформације с „Нибенс групом”, којом је од 2005. до 2011. године управљао Мило Ђурашковић – каже директор.
Управо УППР треба да фирму извуче из кризе и припреми за новог инвеститора, каже он, и наводи да неће сви повериоци бити намирени јер висина губитка знатно премашује капитал „Војводинапута–Бачкапута” па ће новац добити обезбеђени повериоци – две банке, АИК и Уникредит.
Директор Милошевић каже да од пет путарских предузећа у Војводини, добро ради „Војводинапут Панчево” у поседу аустријског „Штрабага”, али да су добре и две у поседу домаћег инвеститора, „Сремпут” и „Војпут”, док је „Зрењанинпут” лош.
– Учествујемо у јавним набавкама и радимо по налозима „Путева Србије” па смо тако ове године за њих на подручју Јужнобачког округа уградили у путну мрежу 20.000 тона асфалта, а у 2015. дупло – 40.000 тона. Углавном на тендерима добијамо да крпимо и пресвлачимо коловоз, а ретко када да градимо целу траку. У општини Темерин ове године смо одржавали улице, док у Оџацима завршавамо приступни пут у тамошњој индустријској зони. Зато с нестрпљењем очекујемо 2017. јер „Путеви Србије” најављују велике инвестиције у домаћу путну привреду и објављивање тендера за одржавање и изградњу српских путева. Ту видимо излаз из кризе, а друге путарске фирме још боље привређивање – наглашава Драган Милошевић.
З. Делић
Снег може да падне
„Војводинапут–Бачкапут” је за ову зимску сезону, која за путаре почиње 15. новембра, а завршава 1. априла, спремила 20 нових машина и 11 посипача. Уколико буде вејавице, на располагању ће имати и 37 камиона с опремом – плуговима и посипачима. Снег ће се чистити по налозима „Путева Србије”, који су обезбедили со и ризлу. Предузеће одржава 70 километара ауто-пута првог А реда од Бешке до Фекетића и 700 километара путева првог Б реда од Новог Сада према Тиси и Тителу, подручје Јужнобачког округа и општине Кула и Оџаци и превој на Иришком венцу, где прво настају застоји у саобраћају у случају леда и снега. „Војводинапут–Бачкапут” имаће пунктове у Новом Саду, Бечеју, Кули, Оџацима, Бачкој Паланци и Парагову и организовати дежурство 24 часа.