scattered clouds
5°C
08.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Паре спремне, а „Жежељ” још на сувом

17.03.2015. 19:42 20:34
Пише:

И Нови Сад и Покрајина обезбедили су новац за наставак изградње Жежељевог моста у Новом Саду, а по наводима из Управе за капитална улагања АП Војводине, сада је на Министарству

грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре да одреди начин на који ће тај новац бити уложен у нови мост. Наиме, Покрајинска влада у понедељак је понудила два начина преноса новца из покрајинског буџета у изградњу моста, након што је почетком године Фонд за капитална улагања угашен, а правни наследник, Управа за капитална улагања, постала директни буџетски корисник.

Први предлог укључује Покрајину, Управу за капитална улагања, Нови Сад и Министарство грађевине, а други, уместо поменутог министарства, укључује Републику и Железнице Србије. Стога, кажу у Управи за капитална улагања, што пре Министарство грађевине одлучи о модалитету преноса новца, пре ће новац стићи до извођача радова.

А новац, како кажу и у новосадском Заводу за изградњу града и у Управи за капитална улагања, није проблем. Извршна директорка ЗИГ-а Оливера Симовић изјавила је да је Нови Сад обезбедио новац кроз програм ЗИГ-а, а конкретно, ове године намењено је 50 милиона динара на основу основног уговора, док је за додатне радове издвојено 120 милиона, односно трећина њихове вредности. Другу трећину плаћа Покрајина, а њихова цена од око три милиона евра, чини трећину првобитног захтева извођача радова шпанско-италијански конзорцијум АЗВИ. Управо финансирање тих додатних радова тренутно кочи наставак изградње наследника Жежељевог моста.

И новосадски ЗИГ и Управа за капитална улагања у одговорима „Дневнику“ изнели су податке о до сада уложеном новцу у 45,4 милиона евра вредном пројекту, напоменувши да његово финансирање ни у једном тренутку није било спорно. Пошто је Европска унија финансирала изградњу челичне конструкције с 26,2 милиона евра, остало је нешто више од 19,1  милиона евра као обавеза Новог Сада и Покрајине, који то финансирају преко ЗИГ-а и Управе за капитална улагања. Тај уговор потписан је 25. јануара 2011. године. Тако је Нови Сад до сада у нови мост уложио око 311 милиона динара, док је Покрајина до данас исплатила готово 590 милиона динара.

Из Управе за капитална улагања  АПВ закључују да, уколико Министарство грађевине усвоји било који од два понуђена предлога, одговорност за трошење новца у наставку изградње моста неће бити на покрајинској администрацији, „што је још једна потврда да Покрајина није и неће никада ни бити кочничар пројекта од највећег интереса не само за грађане Новог Сада и покрајине Војводине, него и целе Србије и овог дела Европе“.

С. Крстић

 

Девенпорт: Много касни

Шеф Делегације ЕУ у Србији Мајкл Девенпорт изјавио је да је битно да се пронађе конкретан начин за финансирање изградње Жежељевог моста у Новом Саду.

Давенпорт је рекао да је о том пројекту разговарао с председником Покрајинске владе Бојаном Пајтићем и градоначелником Новог Сада Милошем Вучевићем. ЕУ је, навео је он, већ уложила више од 20 милиона евра у тај пројекат.

– Нажалост, он много касни, овај део који не финансира ЕУ има неке техничке потешкоће. Мислим да заједничким напорима можемо превазићи те проблеме – рекао је Девенпорт новинарима на сајму пројеката које финансира ЕУ – „ЕУ и Србија на делу”.

Пише:
Пошаљите коментар