clear sky
13°C
25.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Oвогодишњи Exит домаћоj привреди донео 13,94 милиона евра

03.08.2016. 16:12 11:39
Пише:

Овогодишњи Exит фестивал привреди Новог Сада и Србије донео је 13,94 милиона евра, изјавио је данас директор и оснивач Exита Душан Ковачевић.

Ковачевић је Танјугу рекао да је  просечна потрошња гостију и посетилаца у у хотелима, ресторанима, кафићима, таксијима, продавницама итд. износила 468 евра за све време трајања фестивала, као и у целом периоду њиховог боравка у Новом Саду.

Наведени резултати су, према његовим речима, резултат истраживања економског доприноса Exита туристичкој привреди Новог Сада и Србије које је спровела Агенција "Тим", а који, како је истакао, говоре да је тај допринос изузетан и да је евидентан раст из године у годину.

"Овогодишњи резултати изузетно добри. Истраживање Агенције "Тим" је показало чак 13,94 милиона евра економског доприноса Exита 2016. године туристичкој привреди Новог Сада и Србије. Ове године смо имали преко 30 одсто више гостију из иностранства, а просечна потрошња по једном госту је била 468 евра", рекао је Ковачевић.

По његовим речима, поменуто истраживање показује да су најплатежнији гости из западне Европе који просечно троше 721 евро, те да се међу њима поред традицоналнио бројних гостију из Велике Британије и Холадија, све више налаже и гости из Немачке и Аустрије. Најмању потрошњу, забележили су домаћи гости који су у Новом Саду у просеку трошили по 199 евра.

"Ове године као никада до сада светски медији су обратили пажњу на Exит. Све је почело наградом за најбољи европски фестивал од стране "Еуропе бест дестинацион", која важи за најзначајнију туристичку награду у Европи, она је привукла за сада најјачу пажњу светских медија, тако да су ове године о Exиту као једном најбољих светских фестивала говорили ЦНН, Гардиан, Неw Yорк Тимес, Вог, Конденеста, Дејли мејла...

Сви они су својим читаоцима, гледаоцима и слушаоцима препоручили да посете Нови Сад и Србију, а судећи по показатељима који говоре да бележимо раст преко 30 посто страних туриста, изгледа да су их они и послушали", истакао је Ковачевић.

Он је нагласио да су се обистинила предвиђања да ће добијање поменуте најзначајније туристичке награде, дати добре резултате који се огледају у значајним, пре свега економским бенефитима које Exит доноси домаћој привреди.

Директор комуникација у Exит тиму Сагор Мешковић рекао је Танјугу да ове године по први пут током лета Exит фестивал има пријављене фанове за наредно издање тог фестивала и то њих чак 20.000.

"Оно што смо прижељкивали од како Exит постоји јесте и та одређена извесност, коју ове године по први пут имамо, а која значи да чим се заврши једно фестивалско издање одмах буду познати и датуми и нова тема идућег фестивалског издања, као и да почне рана пријава фанова из целог света која је већ у првих неколико дана забележила одређени рекорд. Тако се десило да после само десет дана имамо већ 20.000 пријављених фанова из око 60 земаља света за  "Exит лето љубави 2017.године", како је гесло наредног фестивалског издања", рекао је Мешковић.

По његовим речима на списку земаља из којих су се љубитељи Exита пријавили за следећу годину, поред уобичјаних дестинација из Западне и Истоцне Евроипе налазе се и Бразил, САД или Аустралија, али и неке  егзотичне земље као што је Маурицијус.

"То је само потврда да у данашње време када је нова технологија толико доступна, односно када је интернет један од основних средстава комуникације, Exит своју публику проналази и лакше и брже и са њом остварује директан контакт, што је и потврда да интернационални ефекат Exита и његови економски показатељи у будућности могу само да расту и буду још значајнији", истакао је Мешковић.

Портпаролка Туристичке организације Новог Сада Тихана Путин је истакла да Exит фестивал нема само током лета утицај на туристичку понуду Новог Сада већ је његов утицај на све аспекте туризма у граду огроман током целе године.

"Можемо да причамо о томе да Exит има утицај генерално на развој туризма Новог Сада током целе године. Exит се спомиње у свим могућим брошурама када је реч о промоцији туризма, апсолутно нигде није изостављен, као манифестација која не само треба да се посети, него као и манифестација која је испромовисала Нови сад и његову туристичку понуду", рекла је Путин нагласивши да је Exит добар пример како треба туризам да се развија током читаве године.

По њеним речима економски ефекти Exита су видљиви не само кроз пансионску потрошњу, у смислу букирања смештаја, јер ако се, како је казала, узме у обзир да је продаја и промоција Exита за 2017. годину, онда ћемо имати букинг можда и пуну годину дана унапред, "што је савршено са становишта припреме смештајних капацитета, али и са становиштва покретања локалне привреду па, на пример, произвођачи сувенира, ресторани и многи други унапред моћи да се припреме за ту сезону".

"Туристичка организација Града Новог Сада покренула је билборд кампању у Региону којом се билбордима постављеним у Љубљани, Загребу, Бањалуци, Нишу, Суботици, Београду и Новом Саду промовишу сви летњи фестивали који се од почетка јуна до краја септембра одржавају у Новом Саду. наравно централно место у тој кампањи заузима Exит фестивал јер то због броја посетилаца и свог значаја и заслужује", закључила је Путин.

(Танјуг)

Пише:
Пошаљите коментар