light rain
16°C
14.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

На интернету се облачимо и обувамо, а плаћамо кешом

01.12.2016. 21:17 21:52
Пише:

Е-трговина се у Србији развија, али старе навике остају јер и даље и оно што наручимо преко интернета највише платимо у кешу, а највише се купују одећа и обућа.

Најновије истраживање компаније „Мастеркард“, спроведено у септембру, показује да активни корисници картица у Србији у просеку годишње обаве 13 плаћања на интернету. У погледу платних метода које се користе, и даље се највише плаћа у кешу приликом доставе, што је рекло 47 одсто испитаника, а популарне опције су и дебитне картице (28 одсто), интернет (13 одсто) и кредитне картице (седам одсто). Занимљиво је да су уплатнице као традиционално веома коришћена платна метода у Србији први избор приликом плаћања за само четири процената онлајн купаца, што је 16 одсто мање него прошле године.

Испитаници који плаћају преко интернета обично купују одећу и обућу (44 одсто) и електронске уређаје (33 одсто) и плаћају своје рачуне (18 одсто). Боље цене су главни разлог зашто се купци одлучују за онлајн куповину, што је рекло 65 одсто испитаника, а на другом месту је шири избор робе него у стандардним радњама (52 одсто).

Истраживање показује да српски купци више воле домаће од интернационалних веб-шопова (79 наспрам 50 процената укупног броја одговора), док су сајтови с купонима популарни код четвртине испитаника.

Истраживано је и одакле купци прибављају информације о производима и услугама које плаћају на интернету и резултати су показали да се 81 одсто испитаника информише управо на сајтовима где обављају куповину. Нешто више од половине купаца се ослања на препоруке пријатеља и породице, док је „Фејсбук“ главни извор информација за четвртину испитаника.

– Најновији подаци показују да две трећине становника Србије има приступ интернету, што не само да им даје могућност да се информишу о производима пре него што их купе, било у онлајн или у физичком окружењу, већ им омогућава и да плаћају на практичан начин, без губљења времена у дугачким редовима и да имају приступ најбољим понудама из целог света – изјавила је директорка продаје у компанији „Мастеркард“ за тржишта Србије, Црне Горе и Босне и Херцеговине Јелена Ристић.

Истраживање је такође показало да је за више од половине испитаника (58 одсто) куповина код проверених трговаца једна од мера заштите приликом онлајн куповине, а међу осталим мерама поменути су коришћење посебних картица (14 одсто), неотварање линкова из сумњивих имејлова (12 одсто) и недељење личних података путем имејлова (11 одсто).

Д. Вујошевић

 

Добро гледати сајт

Јелена Ристић је нагласила да купци треба да провере и да ли страна за плаћања има ознаку https:// и симбол катанца као гаранције да су подаци који се преносе на тим странама шифрирани, али и да провере да ли веб-сајт трговца носи ознаку Mastercard® СецуреЦоде™. Та услуга штити кориснике од неовлашћене употребе картица на сајтовима трговаца који учествују у том програму и укључује приватне кодове који се никада не деле с трговцима, због чега је та услуга идеална за куповину путем било којег уређаја: лаптопа, таблета или мобилног телефона.

Пише:
Пошаљите коментар