Мост на Дунаву код Бачке Паланке на видику
Када је 7. априла ове године Јавно предузеће „Путеви Србије“ прихватило најповољнију заједничку понуду београдског „ДБ инжењеринга“ д. о. о., „МХМ-пројекта“ Нови Сад и „АБ ЦО Геосистема“ Нови Сад
за израду пројекта моста на Дунаву код Бачке Паланке и Нештина, и велики песимисти у том делу Бачке и Срема схватили су да нова ћуприја преко Велике реке за неколико година може бити реалност њиховог живота. На сајту „Путева Србије“ стоји да је прихваћена „економски најприхватљивија понуда“, с обзиром на то да је по расписаној јавној набавци на сајту објављено да цена укупне јавне набавке с ПДВ не може прећи 50 милиона динара. Прихваћена цена, односно најнижа понуда, износила је 19.799.000 динара, а најскупља (није прихваћена) је заједничка понуда групе понуђача „Саобраћајни институт ЦИП“ д. о. о. из Београда и „Геомеханика“ д. о. о. Београд с укупном ценом од 34.980.000 динара, а с ПДВ-ом – 41.976.000 динара.
– Идејно решење је готово, сада се ради на идејном пројекту који су ЈП „Путеви Србије“ већ платили и он је у завршној фази израде – каже за „Дневник“ директор Дирекције за изградњу општине Бачка Паланка Ђорђе Вујичић, – Следи израда главног пројекта, који ће третирати сам мост у најситније детаље, почев од сваког шрафа, па све до лоцирања носећих шипова комплетне конструкције. Да би и лаицима било јасније, идејни пројекат дефенише коридоре, дужину, ширину моста, какав ће бити, бетонски или челични... Чим идејни пројекат буде готов, а рок је 150 дана, могу почети припремни радови на изградњи моста, као што се радио мост Земун–Борча, што значи да израда главног пројекта и изградња могу ићи паралално. Све говори да је израда идејног пројекта, укључујући и све прилазне саобраћајнице, од велике важности за цео пројекат изградње моста преко Дунава код Бачке Паланке и Нештина.
Надлежни у Бачкој Паланци кажу да њих посебно интересују (а то је делом и њихов део обавеза) приступни путеви мосту с бачке стране од раскрснице према Новом Саду, односно четврти крак који ће водити ка новом мосту, а пројекти морају бити готови до септембра ове године.
– У међувремену, на Дунаву су рађене бушотине за шипове, односно испитивана је подлога, а све то мора да се уради детаљно у центиметар и стално се мора водити рачуна о траси пловног пута на Дунаву – истиче Вујичић. – Недавно смо имали разговоре с представницима шидске општине, пошто део пута са сремске стране моста води преко њене територије, и ЈП „Путеви Србије“ и сигурно је да би се до сада много више урадило да та сремска општина, а посебно „Путеви Србије“, нису били физички и финансијски оптерећени санирањем штета и трошковима одбране од поплава у мају прошле године. У току је комасација, односно експропријација земљишта на већ трасираном путу Нештин–Визић, где мост треба да изађе са сремске стране, а сви путеви према мосту и после моста прекатегорисани су у државне. Комасација у Катастарској општини Визић, где треба да иде траса државног пута с моста из правца Нештина, у току је и то раде надлежне службе наше општине, а мало нас успорава чињеница да је реч о експропријацији готово 200 парцела које треба у јавном интересу одузети од власника и правично их обештетити.
М. Суџум
Паланачка ћуприја биће дугачка 1,6 километара
Када је ЈП „Путеви Србије“ расписало јавну набавку за израду идејног решења пројекта моста на Дунаву код Бачке Паланке и Нештина, речено је да је укупна дужина комуникација, односно приступних путева и самог моста, 3,6 милометара, а да је предвиђена дужина саме ћуприје око 1,6 километар. Нови мост биће најузводнији у току Дунава кроз Србију јер ће бити „усидрен“ само неколико километара низводно од постојећег, који повезује Паланку и Илок у Хрватској, и спојиће две српске обале, односно Бачку и Срем. На тај начин, посебно истичу саобраћајни експерти, знатно ће се смањити трошкови транспорта робе и људи из Бачке ка Срему, западној Србији, БиХ, јер ће нови мост водити од Нештина преко Ердевика до граничног прелаза Сремска Рача ка БиХ.