Михајловић: На добром смо путу, циљ унапређење рада
Процес реформисања у Железницама Србије спроводи се успешно, а он ће подразумевати и систематизацију, односно мањи број људи, изјавила је данас министарка грађевинарства, саобраћаја
и инфраструктуре Зорана Михајловић истичући да је реч о више од 2.000 људи."Кренули смо у реформисање железница, не да би смањили број људи већ да би добили ефикасну Железницу у циљу унапређења ефикасности рада", рекла је Михајловић новинарима након састанка са мисијом ММФ-а у Влади Србије.
Како је казала, директори су заједно са синдикатима направили систематизацију."Биће мањи број људи и то су углавном људи са којима ћемо разговарати, односно Министарства финансија и рада о томе колико ће и на који начин ће изгледати њихове отпремнине", рекла је Михајловић.
Она је након састанка са представницима ММФ-а са којим је било речи о реструктурирању тог предузећа, али и другим темама навела да ће бити добровољних одлазака, а да су са друге стране представници Железница направили систематизације које морају да одговарају по структури ономе шта заиста треба да раде.
Упитана колико би запослених могло да буде вишак, она је казала да је сигурно реч о преко 2.000 људи, када су у питању сва три предузећа која раде у оквиру Железница."У питању је паралелан процес реформисања у Железницама, нама треба Железница која стварно ради и доноси резултате и приход. Ове године смо смањили субвенције, Србија карго уопште не користи субвенције, док их имају Инфраструктура и Србија воз. Путнички саобраћај мора да повећа своју наплату карата, али с друге стране постоје уговори између предузећа за мрежу која се користи и на потпуно другачијии начин функцинише", рекла је министарка.
На данашњем састанку са представницима ММФ-а присуствовали су директори Железница Србије, Коридора Србије и Путева Србије, а прва тема била је реструктурирање Железница. Она је казала да је министарство у претходна четири месеца завршило законску регулативу која се односи на уговоре између сва три подељена предузећа у оквиру Железница, завршен је попис и идентификован је вишак од 13 милијарди динара.
"Што се тиче реформисања Железница може да се каже да смо на добром путу. И не само да радимо по плану већ радимо заједно. Рекла бих да смо сви били задовољни када је у питању реструктурирање Железница", навела је она.Са ММФ-ом се такође разговарало и о капиталним инвестицијама, пре свега прузи Београд-Будимпешта, аутопуту Ниш-Мердаре-Приштина, о реформи катастра, о статусу и рехабилтацији путева.
Упитана да ли је са ММФ-ом било речи о предузећима чија би судбина требало да се реши до маја, међу којима Ресавица и РТБ Бор Михајловић је казала да се данас није разговарало о томе већ о питањима која се тичу саобраћаја, грађевинарства, инфраструктуре, електронских грађевинских дозвола, катастра, пројектима и реструктурирању Железница.
"Данас смо разговарали највише о железницама и аутопутевима, путевима, а оно што нам је рекао Џејмс Руф који предводи делегацију ММФ-а је да код путева нема никаквих проблема и да се пројекти раде у року" , рекла је министарка.
(Танјуг)