moderate rain
11°C
28.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Михајловић: Из српских железница мора да оде 6.000 људи

09.03.2016. 15:06 13:33
Пише:

Потпредседница Владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да се реформа српских железница одвија

по плану и да ће у наредних пет година морати да оде око 6.000 радника, а у првој години око 2.000."Железнице чека рационализација броја радника и сва четири железничка предузећа су донела нове систематизације које су направљене према стварној потреби. У наредних пет година сигурно је да треба да оде око 6.000 људи, а око 2.000 у првој години", рекла је Зорана Михајловић.

Истакла је да за Владу један од приоритета реформисање "Железница Србије" и подсетила да је Железница зато подељена на четири предузећа – "Србија карго", "Србија воз", "Инфраструктура Железница Србије" и "Железнице Србије" а. д., како би железнички систем функционисао на новим тржишним основама.

Михајловићева је рекла да се та реформа спроводи заједно са Светском банком, наводећи да то није могуће урадити преко ноћи и да се упоредо реализују и инвестиције.Она је казала да је вредност актуелних пројеката у железничкој инфраструктури око 1,5 милијарди евра.

"Не бих се сложила са Фискалним саветом да се стало око реформисања железнице", додала је Михајловићева и нагласила да се ради на смањивању субвенција и модернизацији целог система, а урађен је и попис имовине.Према њеним речима, у 2015. је модернизовано 120 км пруга и покренути су многи кредити који су били укочени – кувајтски, руски, ЕБРД-ови и други.

"Сваки објекат у српским железницама је пописан и направљен је деобни биланс. Вишак имовине ће бити продат и тај новац ће се користити за измиривање дуга за струју", рекла је Михајловићева, додајући да је до фебруара дуг за струју износио 750 милиона динара и да су железнице измириле до сада 430 милиона.

Како каже, субвенције су смањене и "Србија карго" ради без субвенција.Михајловићева је рекла да четири железничка предузећа почињу да функционишу на основу уговорних и тржишних односа.Министарка је навела да се око 830 км пруга не користи или веома мало користи, као и да од тога око 300 км пруга уопште не ради, због чега ће бити затворене јер праве трошкове за одржавање.

 

Коридор 10 готов до почетка фебруара 2017.

Министарка Михајловић је изјавила да се путни коридори у Србији никада нису брже градили и најавила да ће Коридор 10 бити потпуно завршен најкасније до почетка фебруара 2017."Вредност пројеката у путној инфраструктури износи близу три милијарде евра, а степен повучености кредита је око 60 одсто", рекла је Зорана Михајловић отварајући на пленарној седници други дан "Копаоник бизнис форума".

Министарка Михајловић је рекла да ће Коридор 10 бити завршен скоро цео до краја године, али да ће можда остати део кроз Грделичку клисуру, што ће све бити завршено до почетка фебруара.

"То је за Србију од великог значаја и очекујемо ново запошљавање и нове инвестиције у наредних пет година дуж Коридора", нагласила је Михајловићева.Она је истакла да ће се Коридор 10 поново вратити на мапу Европе, с обзиром на то да сада саобраћај иде преко Румуније и Бугарске.Михајловићева је рекла да се за ауто-пут Ниш–Мердаре–Приштина–Тирана–Драч завршава пројектно-техничка документација, која ће бити спремна половином наредне године, када ће моћи да почну радови.

Према њеним речима, тај пројкат ће бити реализован у две фазе, које ће укупно коштати 800 милиона евра, а само прва фаза 550 милиона евра.Михајловићева је рекла да је прошле године изграђен 101 километар ауто-пута и обновљено 120 километара путева у Србији.Она је подсетила да ће у наредне четири године бити обновљено 1.100 километара путева у Србији, у вредности од 400 милиона евра.

Вредност актуелних пројеката на железници је око 1,5 милијарди евра, навела је Михајловићева.Министарка је подсетила да је од јануара ове године почело издавање електронске грађевинске дозволе, која мора да буде добијена у року од 28 дана, као и да је претходно уведена обједињена процедура издавања дозвола.

Према њеним речима, у децембру 2015. је број грађевинских дозвола повећан за 56 одсто у односу на исти период 2014. године, а вредност грађевинских радова за 26 одсто.Она је нагласила да се у Србији гради и Коридор 11, који треба да повеже Србију и Црну Гору и тај путни правац постао је део транспортне мреже Западног Балкана.

"Путна и железничка инфраструктура су препознате у разговорима са ЕУ и сви пројекти које је Србија предложила у оквиру Берлинског процеса ушли су у основну транспортну мрежу ЕУ. То је значајно за нас и повезивање региона. Србија ће тако искористити добар положај пошто смо најкраћа рута између истока и запада", рекла је Михајловићева.

Потпредседница Владе је нагласила да је приоритетан пројекат и изградња брзе пруге од Београда до Будимпеште и да се за тај пројекат, као и за градњу ауто-пута Ниш–Мердаре, ради на обезбеђивању извора финансирања.

Михајловићева је рекла да је Влада Србије отворена за различите моделе финансирања и да се разматра концесија, као и други видови јавно-приватних партнерстава."Раније су каснили пројекти у просеку три до четири године и зато са многима не можемо да се похвалимо, али сада је друга ситуација и све што је било планирано за 2015. јесте и реализовано", истакла је она.

Према њеним речима, степен извршености буџета тог министарства за капиталне инвестиције је 98 одсто.

(РТС)

Пише:
Пошаљите коментар