Коридори Србије: Није тачно да тунели нису по стандардима
Коридори Србије демантовали су данас писање појединих медија да два тунела на деоници Љиг-Прељина нису довољне висине за пролазак шлепера и
саопштили да су тунели пројектовани и изведени по важећим стандардима, која обезбеђује несметано и безбедно кретање свих возила.
"Поводом неоснованих тврдњи да два тунела на овој деоници нису изграђена по стандардним димензијама и да су самим тим неупотребљви, Коридори Србије јавност обавештавају да су тунели пројектовани и изведени према важећим стандардима који обезбеђују слободан простор 4,75м висине, што омогућава несметано и безбедно кретање свих возила," наводи се у саопштењу.
По међународним стандардима максимална дозвољена висина возила и терета износи 4 м напомињу Коридори.
Коридори истичу да је 99 одсто радова на поменутој деоници завршено и да су у току завршни радови на тунелима као и пуштање у рад и тестирање система за аутоматско управљање саобраћајем у тунелима и на петљама, након чега се очекује пуштање комплетне деонице у саобраћај.
"У току извођења радова на секундарној конструкцији тунела вршена је константна геодетска контрола оплате. Геодетски снимак изведених радова указује да су сви радови изведени према пројектној документацији.
Одступања од пројектованог профила су у границама дозвољених које прописује важећа техничка регулатива," наводи се у саопштењу.
Након изведених радова слободни профил у тунелима је у потпуности обезбеђен, а "током радова на траси кроз тунеле се несметано креће тешка механизација, шлепери и возила сличног габарита", додају Коридори.
Напомињући да у прелиминарном извештају Комисије за технички преглед деонице која контролише радове нема примедби за поменуте радове на тунелима, Коридори наводе да "неистине оптужбе које се пласирају у јавности нарушавају углед и наносе озбиљне дисквалификације овом предузећу, а тиме и читавој држави".
Држава је, подсећају Коридори, стратешки партнер међународних институција које финансирају реализацију пројекта изградње Коридора 10 и 11 у Србији.
Приоритет свих учесника на изградњи деонице Коридора 11, инвеститора пројекта Коридори Србије са главним извођачем радова, азербејџанском компанијом "Азвирт", која се током реализације пројекта показала као кредибилан партнер, је успешан завршетак изградње аутопута, наводи се у саопштењу.
(Танјуг)