Газде не маре за одбијене на конкурсима
Понуда радне снаге у Србији далеко је већа него понуда радних места, па неретко, кандидати који траже посао и конкуришу на одређено радно место не питају много - ни колика је плата,
ни радно време, плаћа ли се прековремени рад, колико траје годишњи одмор... Наравно, има и радних места за која се кандидати одлучују добро мерећи понуде послодаваца. Наиме, слободно се може рећи да се у том сегменту Србија прикључује савременим трендовима - да је слика о компанији којој је потребна радна снага може/јесте пресудна приликом конкурсања. Добро је познато да на добијање посла утиче много фактора, али у последње време све је чешће да се они који конкуришу за одређени посао добро распитају о компанији која посао нуди и да имају и одређене захтеве које би потенцијални послодавац требало да испуни како би уопште конкурисало за посао.
Већ неколико година кандидати који путем сајта Послови.инфостуд.цом конкуришу за посао у прилици су да учествују у истраживању „Оцени пут до посла“ и дају свој суд о начину на који послодавци организују процес селекције и регрутације у својим компанијама. Прошле године је и истраживању учестовало више од 82.035 испитаника јер је попуњено толико упитника, а одзив је био већи него 2015. године. Уз то, оцењено је и знатно више конкурса за посао, готово 17.000, као и већи број појединачних послодаваца - скоро 5.000. Оценама од 1 до 5 бодован је начин на који компаније заказују интервју, квалитет добијених информација о радном месту, брзина завршетка процеса селекције, као и обавештавање о исходу конкурса. Најбоље је оцењен начин на који је компанија заказала тест или интервју, док је оцена за обавештавање кандидата о исходу конкурса за посао остала готово непромењена у односу на претходну годину и даље је најслабија - просечна оцена је 1,6 колико је била и 2015. године.
У односу на претходно истраживање благи помак забележен је за брзину процеса селекције кандидата јер је оцена с 3,3 она за нијансу виша и износи 3.4.
У односу на истраживање из 20915. године кандидати задовољнији и осталим сегменатима процеса селекције - информисање о радном месту (опис посла, радни услови, висина зараде) јер је оцена 3.5. Нешто је бољи и резултат за начин на који компанија заказује тест или интервју јер је оцена с 3,8 сада била 3.9.
Кандидати који су конкурисали за посао издвојило су неколико компанија које су на највољи начин спровеле процес селекције и регрутације. Међу тим компанијама су - Зухлке Енгинееринг, Битгеар ЊирелешДесигн Сервицес и Бибо Глобал Оппортунитy, Инц. ХР агенције које су добиле највише оцене су: ТИМ Центар, Хуман Цапитал Солутионс Еџецутиве Сеарћ и Манпоњер.
Д. Млађеновић