Фрушкогорска вина у походу на тржиште Kине
Први од шеснаест контејнера са винима Фрушкогорских винограда - Фрушкаћем белим, розе и црвеним - кренуо је прекоокеанским бродом од Баноштора ка далекој Кини
у освајање тржишта друге највеће светске привреде.
Како наводе из Фрушкогорских винограда, овом важном извозном послу допринела је чињеница да је председник НР Кине, Сји Ђинпинг, приликом недавне посете Србији био одушевљен Фрушкаћем, што је покренуло преговоре и уговарање извоза вина у Кину.Фрушкаћ је за веома кратко време стекао популарност у североисточном делу Кине, пре свега у Шангају, регији која има врло захтевну винску клијентелу.
Декларација вина је прилагођена кинеском тржишту и, осим оригиналног назива ћириличног исписа Фрушкаћ, вина су брендирана новим називом - Душа Балкана, исписаним на кинеском писму.Овим је компанија фрушкогорски виногради желела да искористи простор за промоцију наше земље, али и целог региона.
Фрушкаћ се у Фрушкогорским виноградима производи од 2016. године и то бели, црвени и розе. Виногради Фрушкогорских винограда простиру се на преко 80 хектара и налазе се у близини села Баноштор на обронцима Националног парка "Фрушка гора", уз саму обалу Дунава. Годишњи обим производње је око 300.000 литара, а тренутна производња заснива се на два посебна бренда Quet и Фрушкаћ, наводи се у саопштењу.
(Танјуг)