Електронске дозволе пример сузбијања корупције и сиве економије
- Електронске грађевинске дозволе, које су уведене од 1. јануара 2016. најбољи су пример како се могу смањити корупција и сива економија,
изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.
Она је на конференцији "Излаз из сиве економије" у организацији Америчке привредне коморе и НАЛЕД-а, а под покровитељством Владе Србије, рекла да је по питању грађевинских дозвола било доста опструкције, али да је министарство показало да Србија може да направи помаке у тој области.
"Револуционаран корак је било увођење електронске грађевине дозволе", оценила је Михајловић.
Министарка је рекла да је из сличних разлога донет и Закон о озакоњењу бесправно саграђених објеката, који би, поручила је, требало локалне самоуправе брже да спроводе.
Она је додала да министарство планира наредне године да реформише катастар и да ће зато бити донет нови Закон о поступању катастра.
Михајловић је рекла да ћемо захваљујући томе напредовати на Дуинг бизнис листи Светске банке и да је план да најкасније до 2020. уђемо у првих 15 до 20 земаља.
"На следећој седници владе требало би да буде усвојен акциони план за побољшање позиције Србије на листи СБ, за сваки ресор", рекла је Михајловић.
Како каже, циљ је да катастар постане институција са најбржом услугом за привреду и грађане.
Подсетила је да је то министарство увело и црне и беле листе грађевинских предузећа, пошто је било око 15 одсто фирми које нису имале ниједног запосленог, а радиле су као подизвођачи.
Говорећи о сивој зони у друмском путничком саобраћају, Михајловић је рекла да је његов обим на годишњем нивоу око 100 милиона евра, као и да га министарство стално смањује разним активностима.
"Направили смо нове законе о превозу робе и путника и кренули да се боримо са тим", навела је Михајловић.
Када је реч о међународним дозволама, Михајловић је рекла да ту више не постоји дискреционо право министра нити владе, да има довољно дозвола за превознике, као и да је тај процес издавања сада потпуно транспарентан.
У водном саобраћају, како је навела, годишње се у унутрашњој пловидби превезе око 10 милиона тона робе, од чега четири милиона тона у сивој зони.
"Смањили смо и ту доста сиву економију, али још треба радити на томе”, навела је Михајловић.
(Танјуг)