overcast clouds
9°C
02.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Ђуровић: За кашњење радова на коридорима крив Велимир Илић

27.01.2017. 14:09 11:39
Пише:

Директан кривац за кашњење радова на коридорима је управо бивши министар Велимир Илић, који је био министар за капиталне инвестиције у

периоду од 2004. до 2007. године када су се и радили идејни пројекти, изјавио једанас директор Коридора Србије Дмитар Ђуровић.

 Ђуровић је у интервју Танјугу подвукао да је питање зашто нису проверавани катастрофални идејни пројекти управо питање за бившег министра Илића. 



"Бивши министар Велимир Илић постаје министар за инфраструктуру од 2007. до 2008. године, када се завршавају главни пројекти по узору на идејне, такође катастрофално лоше. Илић није наложио проверу главних пројеката иако се већ тада знало да су рађени лоше и на брзину, тако да је он лично одговоран за све последице у виду кашњења и плаћања штете које су из тога произашле, а које су огромне" подвукао је Ђуровић.

 Он подсећа и да је Илић био министар грађевине и урбанизма у периоду од 2012. до 2014. године. 



"Зашто тада није исплаћена експропријација која је до краја 2012. године морала да буде целокупно исплаћена, јер је то био предуслов за почетак радова" упитао је директор Коридора.

 Како је истакао да није Влада Србије коју води премијер Александар Вучић обезбедила новац који је исплаћиван сукцесивно у периоду од почетка 2013 - 2016. године, аутопут се никад не би завршио, односно не би био ни започет. 



 Ђуровић је у томсмислу оценио и да би било далеко више кашњења и штете да се лично премијер Александар Вучић није укључио и наложио решавање ових проблема. 

 Како је објаснио много пре него што је изабран на функцију директора Коридора Србије и много пре него што је Влада на челу са премијером Александром Вучићем преузела одговорност, морали су бити испуњени законски услови, а они су: 



 Исплаћена експропријација 100 одсто, завршени идејни и главни пројекти са одступањемплус минус 3 одсто и завршени и тачни истражни радови.

"Без овога нема аутопута" подвукао је.

 Он је указао да бивши министар Илић и бивша власт не само да нису радили свој посао, него су оставили велике проблеме који су проузроковали кашњење и штету. 



"О свему овоме сам обавестио Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре још 2014.године, а затим и 2016.године. Још једном понављам да се премијерВучић није заложио за решавање ових проблема, аутопут никада не би био готов, а штета би се мерила у стотинама милиона евра" подвукао је. 

Како је рекао, део извештаја који је урадила радна група Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, који каже да је дошло до кашњења је тачан, што и није тајна, јер све ове информације се све време налазе и на сајту Коридора Србије. 



"Међутим, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре нема стручне људе из области грађевине са поседовањем одговарајућих лиценци, као ни људе са познавањем међународних Фидик процедура по којима се изводе радови, нити је то њихов посао" навео је Ђуровић.

Он је говорећи о пословању Коридора подвукао да се ревизорске куће у периоду 2012.-2016. године радиле ревизије што по налогу државе, што по налогу кредитора (ЕБРД; ЕИБ; Светска банка), као и Државна ревизорска институција, која је на крају 2016.године, након петомесечне контроле, донела позитиван извештај о раду Коридора Србије. 



Ђуровић је указао да је Радна група у другом делу извештаја дала објашњење за кашњење и констатовала чињенично стање и прецизирао основне разлоге за кашњење радова на неким деловима.

Основни разлози кашњења су лоши идејни и главни пројекти који су урађени у периоду од 2003-2009.године, као и неисплаћена експропријација, која је морала бити исплаћена у периоду 2010-2012.године, што је била обавеза бивше власти према банкама кредиторима, каже Ђуровић и подвлачи да без исплаћене експропријације нема почетка радова. 



Такође, лоши или неизвршени истражни радови су проузроковали нове пројекте, додатне радове и проширење зоне експропријације, што је све заједно проузроковало продужење рокова и штету, рекао је директор Коридора Србије.

Говорећи о томе шта ће Коридори Србије у наредном периоду предузети по питању проблема које је радна група министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре изнела у свом извештају Ђуровић је рекао да ће Коридори Србије наставити да доприносе раду радне групе Министарства, грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. 



 "Обзиром да је руководилац посебне радне групе министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуреправник по струци, свакако ће им наша помоћ бити од користи како би се у наредном периоду разјасниле све недоумице, а које су очигледне у самом извештају, обзиром да наша фирма располаже саграђевинским инжењерима који поседују све потребне лиценце, а који су и директно укључени у вођење пројекта, као и људима са познавањем Фидик процедура и завршеним обукама код банака кредитора" додао је.



 Врло је важно напоменути, додао је Ђуровић, да се непромишљеним и неоснованим изјавама и извештајима угрожава пројекат у целини, јер се без икаквих доказа ствара сумња у нерегуларност поступака који су спроведени од стране Коридора Србије, а то може имати катастрофалне и далекосежне последице како по пројекат, тако и по интерес Републике Србије. 



 Он је поручио да је свака исплата аванса, рачуна, одштетних захтева, додатног аванса као и задржаног депозита резултат унапред спроведене строго формалне процедуре утемељене у закону и потписанимуговорима, и примењена је код свих извођача без изузетка. 

"Неизоставни услов сваке исплате како аванса, тако и било које друге врсте исплате или задржаног депозитајесте достављање адекватне банкарске гаранције чиме су интереси Републике Србије апсолутно заштићени" истакао је директор Коридора. 



Како је рекао исплате се врше након контроле и одобрења међународних компанија - инжењера, одобрених од стране кредитора, затим након провере документације независног техничког консултанта, постављеног од стране банака и о њиховом трошку. 

"До процедуре плаћања долази тек након одобрења и сагласности свих банака кредитора, упознавања и одобравања од стране Скупштине Коридора Србије, што значи тек након што су испоштоване све ове процедуре" додао је.



 "Што се тиче разлога због којих Коридори Србије нису раскинули уговор са страним извођачем, напоменућу да је према опште прихваћеном становишту раскид извођачког уговора (Фидик уговора) најдрастичнија мера којој се приступа када се исцрпе сви други уговорни механизми, као што су пре свега, упозорења и изадавње захтева за исправком (нотице то цоррецт) што је мера која је дала резултате на многим уговорима" указао је он.

 Како је рекао уколико би инвеститор олако применио меру раскида, непоштујући Фидик процедуре, био би изложен ризику надокнади штете извођачу због незаконитог раскида. 



Према његовим речима не треба заборавити да је услов за испуњење многих извођачевих обавеза и то да прво инвеститор, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Министарство финансија, испуни све своје обавезе, које се у овом случају односе на нерешену експропријацију, неадекватну пројектну документацију и лоше или неурађене истражне радове. 



Он је подвукао и да је неистинита информација из извештаја радне групе да је члан Скупштине Коридора Србије представник техничке подршке "ЕГИС".

Ђуровић је објаснио да се чланови Скупштине постављају искључиво закључком Владе на предлог Министарства привреде, у шта је неизоставно упућено Министарство грађевинарства, саобараћаја и инфраструктуре, тако да је немогуће да члан скупштине Коридора Србије буде у било ком односу са било којим инжењером, контролним органом, банком или извођачем радова. 

 

Пише:
Пошаљите коментар