Нема добрих студија без учешћа привреде
Приватно је образовање у медијима углавном негативно приказано, а добри се примери најчешће заборављају, оценили си учесници скупа који се бавио сликом приватних
образовних система у медијима. Ипак, закључак је, од тога да ли је установа приватна или државна важније је какав квалитет образовања нуди.
Помоћник министра просвете Милован Шуваков рекао је да се последњих година руше академске баријере зато што је Србија постала део европског образовног простора, на коме се потенцира мобилност студената и наставника у циљу унапређења квалитета.- То нас може подстаћи да поправљамо рад наших образовних институција - рекао је Шуваков, приметивши да се све чешће дешава да наши студенти одлазе да студирају у другим европским градовима где, како је навео, за приближно исте трошкове живота добијају, по њиховој процени, бољи квалитет. На скупу у организацији Данас конференс центра, он је поручио да је важан квалитет наставе и знања, а не да ли је власник приватни или државни сектор.
Када бисмо имали развијенију привреду и тржиште рада, и квалитет образовања био би пресудан. Тада не би било важно одакле ко долази, да ли из државног или приватног система, већ која знања носи.Ректор Универзитета Сингидунум Милован Станишић рекао је да упркос позитивним променама у последње време, има доста проблема. Међу њима, један од најважнијих је одсуство истакнутих привредника у Националном савету за високо образовање, али и у Комисији за акредитацију и проверу квалитета, где од 15 чланова само један долази са приватног факултета.
- Такође, међу рецезентима и евалуаторима нема представника привреде и послодаваца, а наставни планови и програми припремају се и акредитују без оних који ће сутра запошљавати младе стручњаке и користити њихова знања и вештине - оценио је Станишић.Приметна је и криза наставног особља, односно, како је рекао, суочени смо с тиме да најбољи одлазе из земље и раде неке уносније послове.
Станишић сматра и да би циклус акредитовања требало продужити на седам година, док професорка Ана Трбовић са ФЕФА указује на поштовање правила и етику. Како је приметила, неки факултети имају акредитацију, али не испуњавају услове, а с друге стране плагирање дипломских и докторских радова је учестало.
- Треба се борити против тога јер то је противзаконито, и студенти би требало да се залажу и боре за поштовање правила када је у питању добијање дипломе и тако дају допринос унапређењу образовања - сматра Трбовић.
Е. Д.