ОБЈАВЉЕНЕ РАНГ-ЛИСТЕ ЗА 2025. ГОДИНУ Пензионери од данас могу да провере да ли су добили бесплатну рехабилитацију у некој од 26 бања Србије
Од преко 68.000 корисника који су се пријавили, у бање ће ове године бити упућено 22.089 пензионера
У наведени број укључени су и пратиоци за кориснике неге и помоћи другог лица, односно за кориснике којима је неопходна пратња током рехабилитације.
“Након објављивања коначних ранг-листа Фонд ће упутити обавештења корисницима који су остварили право, са информацијом за коју бању су опредељени (од три жељене бање које су у пријави навели) и које терапијске услуге, односно физикалне процедуре ће добити у бањи”, рекао је др Александар Милошевић, заменик директора Фонда ПИО.
Милошевић је додао да свака бања кориснику мора да пружи уговорене услуге, што подразумева лекарски преглед при пријему у бању, најмање три адекватне терапије и надзор лекара 24 сата током укупног боравка у бањи.
“Истовремено, Фонд доставља спискове пензионера рехабилитационим центрима и реално је да већ почетком априла из бања почну да позивају прве пензионере на рехабилитацију. О термину коришћења рехабилитације, у смислу евентуалног померања датума у односу на предлог бање, због објективних околности, пензионери се договарају директно са бањом”, навео је др Милошевић.
Као и претходних година, највеће интересовање влада за Врњачку Бању, затим за Бању Ковиљачу, бању Кањижу, Сокобању, врднички „Термал”.
Подсетимо, рехабилитација у бањама доступна је пензионерима чија примања не прелазе просечну пензију у Србији. Право на овај програм имају и они који нису користили сличне услуге од 2020. године.
У случају да пензионер није задовољан одлуком, приговори се могу поднети у року од пет радних дана.
По завршетку обраде приговора, комисија утврђује коначне ранг-листе. Оне су основ за упућивање пензионера у одговарајуће установе. Комисија, коју чине представници удружења пензионера, запослени у Фонду и лекар вештак, на основу расположиве документације одлучује где ће сваки корисник бити упућен.
Ако изабрана установа нема слободних места или није у складу са здравственим потребама корисника, комисија одређује алтернативну локацију. У случају да корисник не може да искористи одобрено право, обавезан је да обавести надлежне органе, након чега се шанса пружа следећем на ранг-листи.
Након завршетка рехабилитације установе достављају отпусне листе као доказ да је услуга пружена. Уз то, Фонду се шаљу фактуре које укључују број дана боравка, трошкове услуга и путне трошкове. Свака филијала врши контролу ове документације пре плаћања. Корисници који нису наплатили трошкове превоза директно у установи могу то накнадно затражити од Фонда.
Biznis.rs