ПУТУЈУ БИЦИКЛОМ НА ПОСАО И ЗАРАЂУЈУ И ПРЕКО 800 ЕВРА ГОДИШЊЕ Здраво и исплативо педалање, ево где је то могуће
Вожња бициклом до посла у Белгији није добра само за здравље, него и за новчаник.
За сваки километар који пређу на путу до фирме у којој раде добијају накнаду од 0,28 евра.
Неки од њих тако зараде и до 810 евра годишње. Саопштено је да се један од шест белгијских радника прошле године возио бициклом на посао и добило ову накнаду.
Захваљујући овој рачуници, грађани који су у 2024. возили бицикл на посао зарађивали су у просеку око 460 евра нето годишње, односно 38 евра месечно, што је за 20 одсто више него 2023. године.
Укупна накнада коју бициклисти зараде зависи од више фактора, али пре свега од удаљености и износу накнаде који компанија издваја.
Истраживање је показало да је један од четири радника (26 одсто) који живи до пет километара од посла возио бицикл у прошлој години до фирме.
Они који су даље до посла путују бициклом у просеку најмање два пута недељно и зарађују готово 300 евра годишње. Они који од посла живе најдаље, и до 30 километара, зарађују највише, али је таквих у Белгији засад мало – тек 11 процената.
Програм који подстиче бициклизам у Холандији
Подсетимо, и у њиховом комшилуку бициклизам је начин живота. Улице холандских градова су пуне двоточкаша, а земља може да се похвали да готово 65 одсто становника бар једном недељно провоза бицикл. Зато се држава потрудила да грађане још више подстакне да користе ово превозно средство.
Владин програм "Doorstrappen" (педалирање) омогућава континуирану безбедну вожњу бицикла за старије људе. Подршка долази у облику помоћних средстава, као што су рецимо, огледала за бољу видљивост.
Пошто истраживања показују да се већина несрећа дешава док бицикл стоји, препоруке укључују спуштање седишта или одабир оквира бицикла који нуди лакоћу монтаже и демонтаже.
Друге иницијативе допиру до миграната који можда раније нису возили бицикл. Бициклистичка обука "MAKE VAI FOR BIKES" је курс од 10 лекција који се нуди у више општина.
Обезбеђен је безбедан простор за превазилажење страхова, а корисници се уче да пронађу равнотежу пре него што крену да се суочавају са саобраćајем.
Предности укључују побољшане шансе за запошљавање, већу кондицију и независност, чак и "средство за разоноду за родитеље да уживају у квалитетно проведеном времену са својом децом", каже специјалиста за одрживу урбану мобилност Теса Леферинк која волонтира у чворишту Моервијк.