Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

КОРИСТЕ И ВЕШТАЧКУ ИНТЕЛИГЕНЦИЈУ

РОДИТЕЉИ ОПРЕЗ Деца гејмери све више на мети сајбер криминалаца МАМЦИ ЗА СКИДАЊЕ НОВЦА СА КАРТИЦА

09.09.2024. 12:45 12:50
Пише:
d
Фото: Pixabay.com

Деца гејмери су све више на мети сајбер криминалаца, који популарне дечје игре користе као "мамац", показује ново истраживање.

Број јединствених корисника на мети сајбер криминалаца, који користе популарне дечје игре као мамац, порастао је за 30 одсто у првој половини 2024. године, саопштили су из компаније Касперски која је спровела истраживање о сајбер криминалу који таргетира младе гејмере.

Истраживачи су открили да је било више од 6,6 милиона напада, од којих је већина била повезана са игрицама попут Минецрафта, Robloxa и Амонг Ус, а сајбер криминалци користе популарне игре како би преварили младе гејмере, често нудећи лажне скинове (одећа или оклоп за хероја у игрици који му побољштавају вештине) и награде у замену за личне податке.

Од 18 игара одабраних за ово истраживање, покренуто је више од три  милиона покушаја напада под маском игре Минецрафт, која је одабрана вероватно на основу популарности игре међу гејмерима.

Стручњак за безбедност у компанији Касперски Василиј М. Косников истиче да се веће стопе успешности напада могу приписати уоченим трендовима у области опште сајбер безбедности тако што прате популарне трендове и покрећу лукавије нападе, искоришћавајући тренутну агенду и креирајући мање очигледне шеме, уместо да користе генеричке нападе.

kreditne kartice, Pixabay.com
Фото: Pixabay.com

"Током нашег истраживања, видели смо да напади на децу постају уобичајени вектор активности сајбер криминалаца. Зато је важна едукација о сајбер хигијени и употреба поузданих решења за сајбер безбедност је неопходна у изградњи безбедности деце у онлајн окружењу, као и неговање њиховог критичког размишљања, као и одговорно понашање на мрежи и снажно разумевање ризика", нагласио је М. Колесников.

Како се у истраживању наводи, сајбер криминалци све чешће користе вештачку интелигенцију како би софистицираније персонализовали нападе уз помоћ аутоматизованих алата.

У истраживању се наводе и примери превара које су сада актуелне, а то су преваре злоупотребе игре Покемон ГО и игре Валорант кроз које преваранти привлаче пажњу деце да би им украли акредитиве и податке о кредитној картици.

Извор:
Танјуг
Пише:
Пошаљите коментар