few clouds
-1°C
24.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

(ВИДЕО) ПАКОВРАЋЕ-ПОЖЕГА ДО КРАЈА ОВЕ ГОДИНЕ Проблем је тунел Муњино брдо, али пашће и он до лета 2025

20.08.2024. 15:19 15:25
Пише:
Фото: Јавно предузеће Путеви Србије

Министар Горан Весић изјавио је да ће до краја ове године бити завршени сви радови на деоници ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, осим тунела Муњино брдо.

Наиме, тунел ће бити пробијен, али потребно је око пет месеци да се опреми како би био пуштен за саобраћај.

"Очекујем да читава деоница, укључујући ова два тунела, буде у саобраћају до јуна наредне године за наредну летњу сезону", рекао је министар.

Када је реч о наставку ауто-пута, до Црне Горе, односно до Бољара, изградња ће тећи фазно, каже Весић за Новости и додаје да би радови на првом делу, од Пожеге до Дуге пољане, уколико се приведе крају пројектна документација и обезбеде финансијска средства, могли да крену на лето 2025. године.

"Деоница од Паковраће до Пожеге дужине 19,5 километара представља веома сложену деоницу, јер се на њој налазе два веома дугачка тунела, Лаз - 2.850 метара и Муњино брдо - 2.740 метара. Тунел Лаз је пробијен и у фази је опремања, док се радови на тунелу Муњино брдо не могу у потпуности завршити до маја 2025. године иако ће овај тунел бити пробијен до краја ове године. Планирано је да се у овој години заврши цела деоница ауто-пута осим кроз тунел Муњино брдо, односно око 16,7 километара", рекао је Весић.

Напоменуо је да тунел Муњино брдо има веома сложену геологију, због чега су радови непредвидиви и дуго трају.

"Због свега тога планирано је да се сви радови заврше и саобраћај пусти до јуна 2025. године", рекао је министар.

Појашњава да је деоница Пожега - Бољари подељена у две деонице - од Пожеге до Дуге пољане и од Дуге пољане до Бољара. Укупна дужина деонице Пожега – Бољаре је око 107 километара.

"У току је израда планске и пројектне докуметације, чија брзина завршетка у великој мери зависи и од брзине завршавања планске документације. Цео процес се спроводи фазно. Тренутно се припрема план за око 20 километра прве деонице од Пожеге до Дуге пољане и то прва и последња, десета poddеonica", прецизирао је Весић.

Изразио је очекује да би план могао са буде усвојен у октобру ове године, чиме ће се створити услови за завршетак пројектне документације за тих 20 километара.

"У складу са тим прво ће кренути радови ове две poddеonicе. Почетак радова зависи од брзине завршетка пројектне документације и обезбеђивања финансијских средстава. Уколико се обезбеде финансијска средства за радове, почетак радова се може очекивати по завршетку радова на предходној деоници, од Паковраћа до Пожеге, што значи од лета 2025. године", рекао је Весић.

Додаје да је реч о веома сложеном пројекту који ће имати много мостова и тунела, због чега ће цена изградње бити изузетно висока.

"С обзиром да није завршена планска и пројектна документација није могућне дати јаснију процену вредности овог пројекта. Колика ће цена бити зависи ће од избора модела финансирања, који ће значајно утицати на цену. Тренутно су у разматрању различити концесиони модели финансирања, а у зависности од модела финансирања, цена може ићи у распону од 3,5 до четири милијарде евра. Разлог да верујемо да је тако је и цена коју је Црна Гора добила за изградњу 22 км свог дела овог пута до Андријевице на тендеру. У питању је изузетно тешка и скупа деоница а одржавање овог ауто-пута када буде изграђен биће веома захтевно", навео је Весић.

Други правац ауто-пута, од Пожеге до Котромана је, према речима министра, дуга око 60 километара, а сигурно је најсложенија, будући да је више од 70 одсто деонице у објектима, што подразумева мостове и тунеле.

"У току је израда планске и техничке документације. До сада је урађена само радна верзија идејног пројекта, која је основа за израду просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Београд - Сарајево, деонице Пожега - Ужице – Котромане, чија је израда у току", казао је Весић.

Папирологију компликује и чињеница да тај пут пролази кроз парк природе Мокра гора.

"Локацијски услови се могу добити тек када се усвоји просторни план. То се очекује до краја 2024. године, што значи, да би идејни пројекат био готов концем 2025. године", додао је министар Весић.

B92.net

Пише:
Пошаљите коментар