overcast clouds
12°C
08.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9902
usd
108.5051
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ВУЧИЋ ОБИШАО ЗАВРШНЕ РАДОВЕ НА НОВОЈ ЖЕЛЕЗНИЧКОЈ СТАНИЦИ У ВРБАСУ За три месеца отварање; Пруга до Суботице биће готова до 1. децембра; Осврнуо се и на друге актуелне теме

07.08.2024. 19:53 21:40
Пише:
Фото: V. Fifa

Председник Републике Србије Александар Вучић обишао је завршне радове на железничкој станици Врбас Нова.


- Пруга је већ готова, још су неки детаљи остали да се ураде, пробна вожња, брзинска испитивања. Очекујемо до 25. новембра да буде отворена. Дакле Београд-Суботица, Нови Сад-Суботица. То је велика ствар за Врбас. Биће то централна станица између Новог Сада и Суботице. Колико то значи нашим људима, чини ми се да видети и по линији Београд-Нови Сад, а од Београда до Суботице за сат и десет минута моћи ћемо да стижемо. Ја бих искористио ову прилику и да најавим нешто што је страшно важно за Банат, цео Банат. Дакле, ми радимо сада и надам се да ћемо са овом компанијом, за коју могу да кажем да је заиста најбоље, најбрже обавила посао и оне и данас раде и у другој и у трећој смени, све време тако раде, кинеска компанија, дакле, да покушамо са њима да направимо договор око пруге 120 км на сат, која би била спасоносна за Банат, дакле, од Панчева преко Оповске општине, Зрењанина, затим до Кикинде, у ствари Новог Милошева, па бисмо само направили крак до Кикинде и до Суботице и посебно Сомбор-Врбас, чиме бисмо спојили Сомбор са пругом Нови Сад-Суботица, односно Београд-Суботица такође и ако успемо тај договор да направимо, онда бисмо инфраструктурно и железницом, чини ми се, спојили целу Војводину.

- Остаје нам после тога само да убрзамо пругу Београд-Шид и тиме бисмо готово у потпуности целу Војводину премрежили, а да вас подсетим да до скора деца на северу Србије нису ни знала шта је воз, ни како изгледа воз, ја сам можда као старији знао, али сам скоро и ја заборавио, можда они најстарији се сећају тако да баш сам поносан на ово, две стотине километара на сат ће овде ићи возови и ово ако успемо да договоримо да одмах крену да раде, да већ од марта крену да раде, да не напуштају, да само одавде се пресале на друго градилиште у Јужни, Средњи и Северни Банат, то би било од изузетног значаја.

Председник се осврнуо и на ситуацију на КиМ, односно у Косовској Митровици где је данас одржан миран протест Срба због најаве Приштине да ће отворити мост на Ибру.

- Приштину не интересује дијалог. Трка је са временом за све у свету. Они виде да ствари иду у лошем смеру између Израела и Ирана, што додатно мења ствари, јасно је да ће то драстично убрзати процесе. Користе прилику пре америчких избора да увуку Србију у сукобе са НАТО. Не сумњајте да им је то циљ јер после децембра је питање како ће моћи да реагују и колико ће моћи да провоцирају.

- Истовремено ситуација у Украјини са дубоким упадом украјинских снага на територију Руске Федерације додатно компликује ствари, заоштрава их и убрзава све оно што ће се догађати. Видели сте врло оштро, јасно и недвосмислено упозорење Гренела, који ће свакако бити један од врло блиских сарадника могућем будућем председнику Трампу, али и да се то не догоди, нисам сигуран да и данашња, а и евентуална или потенцијална будућа демократска влада у Сједињеним Државама жели да трпи и толерише дугорочно овако понашање. У сваком случају, знам колико је нашем народу тешко, оно што је за њих важно, јер знам колико им је то важно, примићемо значајан број људи сада што по нашим здравственим установама, што по нашим просветним установама да бисмо додатно могли финансијски да помогнемо и оно што сам увек говорио, то је да погрома неће бити, а да је тешко стање, знам, то ме боли, брине и мучи свакога дана, али морамо да водимо паметну, озбиљну, одговорну и мудру политику.

Вучић се потом осврнуо и на актуелну тему литијума и скупове противника.

- То су врсни лекари, чак и академици и лекари, токсиколози, онколози, педијатри и хирурзи. Изузетна имена, људи од интегритета и струке. Копања неће бити. Један циљ је рушење Вучића, а други је подршка појединим земљама које не желе да допусте да се Србија убрзано развија и направи значајну разлику према неким другим земљама у региону.

- Ви сте рекли то су скупови забринутих, неки су забринути. И заиста ми је веома важно да се тим људима обратимо и да тим људима говоримо шта је истина, а шта није. Под један, било какво копање неће бити још две године. Дакле, потпуно је бесмислена цела прича, подизање, панике и тако даље. Дакле, то људи морају да разумеју. Када ви знате да нема копања најмање две године, што не прихватате да разговарате? Понудио сам ја разговор. Понудили смо разговор у Народној скупштини. Понудили смо чак и референдум. Хоће ли бити разговора са људима у Лозници, у Долини Јадра, директних разговора? Ја сам то понудио већ много пута и рекао да сваког од њих желим да примим и да разговарам, али да разговарам, а не да разговарам тако што ћете да говорите, "е Вучићу, доћи ћемо сад па ћемо мотком да урадимо то и то", јер нећете да урадите мотком ништа. Зна се шта је поштовање закона, зна се шта је поштовање права. То о моткама, Гадафи и остали случајеви о којима маштате, без везе, о томе причате већ 12 година, то се никада више у Србији неће догодити. Имали смо ту несрећу да су најгори завладали овом земљом 2000. године моткама, али су некакав полулегитимитет имали, а онда се то све врло тешко и врло лоше завршило за нашу земљу. Подсетићу вас, 2008. је проглашена независност Косова, 2006. одвојила се Црна Гора од нас, немојте да сметнете са ума да смо тада изгубили 550.000 радних места, све фабрике позатварали и били четврти у региону по висини плата, пензије и свега другог. Данас када смо први, ја не мислим да људи имају објективног разлога, а увек сам спреман да саслушам све који су незадовољни да пружим руку, да разговарамо, али нећу да прихватам било какве уцене, бар ја не, можда ће влада да прихвати. Видите ове стубове које смо ми изградили, да дођу на власт за осам година, за три, десет, неће моћи да окрећу све те стубове, све путеве које смо изградили, а камоли да изграде то исто што смо ми направили. То је резултат, то је оно што улази у историју, то је оно што улази у уџбенике. А то, да ли ћете некоме да претите, да урлате, да вичете, није крив Шолц, није крив овај, крив је Вучић, ајмо сви Вучића. Ок, то вам је аргументација? Ај покажите ми где сте изградили стубове, покажите ми где сте изградили пруге, где сте подигли пензије, где сте подигли плате. А то не можете, а ово можете. Не мислим да је то политика која побеђује у Србији.

О победи ватерполиста, Вучић каже да је гледао друго полувреме и да је био много срећан, али и тужан.

- Знам колико су се сви борили, што би рекао ватерполиста "rinntali смо цело лето". Хвала њима на огромној радости... Слуашо сам да су лекари препорпучили да се попије нешто пре утакмице кошаркаша, тако да сутра лепо прво узмем лек за притисак и онда мирно гледам. Желим им много успеха - казао је Вучић, те додао да није реално очекивати победу Србије над Америком.

Вучић је додао да је Јокић показао како има невероватну главу и верује да ће медаље да донесу.

Обилазак градилишта

Са председником у обиласку је и министар Горан Весић.

- Ми би могли до 25. новембра да то отворимо. Наша пруга ће ићи брже него мађарска, ићи ће 200 на сат, а њихова је 160 - додао је Вучић, те исткао да ће се од Београда до Суботице ићи сат и 10 минута.

Председник је замолио извођаче из Кине да до 2025. омогуће и кориштење њихових возова.

- Ако договоримо са Кинезима, само би нам део до Богојева остао - рекао је Вучић, те додао да би вела Војводина била промрежена модерним пругама.

Председник је указао извођачима да је једна деоница веома потребна да се дода, а у питању је продужетак пруге према Кикинди.

- Ово је најбоља компанија. Њима је рок идућа година, а ми у новембру већ имамо да се возимо до Суботице... Незамисливо је било. То су резултати које нико не може да промени. Има и наших компанија које уче, али је суштина да немамо ту врсту знања и за то су нам потребни кинески пријатељи - казао је Вучић, те додао да верује да ће Мађари свој део да заврше у наредне 2 године, и да ће деоница Београд-Ниш бити завршена до 2027.

Вучић каже да се нада да ће БДП бити преко 4% у наредном периоду.

- Трећи и четврти квартал су важнији, доносе и односе више, и то мора да нам омогући повећање пензија и плата, што је значајно важно - казао је Вучић.

За ову бржу варијанту воз ће ићи готово све време 200 на сат. Моћићете да видите прелепу равницу и да уживате у томе. Дивно изгледају ови колосеци и поносан сам на нашу земљу - казао је Вучић, те додао да ће од Грделичке Клисуре ка Прешеву циљ бити да воз иде 2020 или чак 260 километара на сат.

Председник је истакао да је ово данас потпуно нова земља и да су у плану нове брзе саобраћајнице.

- Све што смо заједнички радили ускоро ће да се види и сваки човек може да каже да је био део тога и то стварао. Неки који критикују и на крају да их пустите да владају неће моћи ове стубове да окрече, камо ли да изграде све што смо изградили. Ово је нешто што се ради за историју... Сваки пројекат смо радили уз жестоко противљење оних који не желе развој Србије - истакао је Вучић.

Како каже друга страна неће да разговара ни у институцијама ни нигдје, те да моткама, секирама или пушкама никакав резултат неће постићи.

- Колико ми волимо нашу земљу показују резултати... Данас су сви за Београд на води, тако ће бити и за све остало, само треба да превазиђете тај ниво отпора - казао је Вучић, те додао да људи нису склони променама, те да се са таквима треба разговарати, али да псотоје и они који нису добронамерни.

О железничкој станици

Железничка станица "Врбас Нова" налази се са десне стране брзе пруге Нови Сад – Суботица.

Нова станична зграда има приземље и један спрат, укупна бруто површина овог објекта је око 517 квадратних метара. У приземљу нове железничке станице „Врбас Нова” налази се чекаоница, шалтери за продају карата и друге услуге.

Путници ће подходницима у приземљу излазити на пероне. На спрату ће се налазити службене просторије за отправнике возова и друго железничко особље.

Нова станична зграда биће станичним платоом повезана са приступном саобраћајницом.

Станица „Врбас Нова” ће располагати са 39 паркинг места за аутомобиле и 44 паркинг места за бицикле. Читав станични плато површине је око 7.030 метара, а укључује и зелену површину, као и простор за одмор и дечије игралиште.

Железничка станица „Врбас Нова” биће у функцији саобраћаја возова за брзину од 200 км/сат између Новог Сада и Суботице.

У функцији ће остати и постојећа, односно досадашња железничка станица Врбас, која ће служити за саобраћај возова на будућој реконструисаној и електрифицираној регионалној прузи Врбас – Сомбор.

У току је израда планске и техничке документације за реконструкцију једноколосечне, неелектрифициране пруге Врбас – Сомбор дуге 52 километра, која је изграђена још 1906. године.

Захваљујући изградњи брзе пруге Нови Сад – Суботица, Врбас са две железничке станице, постаје савремени и ефикасан железнички чвор.

Иначе, први воз прошао је кроз Врбас 27. фебруара 1883. на тада изграђеној прузи Будимпешта-Земун. Зграда старе Железничке станице завршена је 1884. и после Великог бачког канала, пуштеног у употребу 1802. године, била је други битан инфраструктурни објекат за Врбас.

Пише:
Пошаљите коментар
ВУЧИЋ ОБИШАО РАДОВЕ НА ИЗГРАДЊИ НАЦИОНАЛНОГ СТАДИОНА У СУРЧИНУ "Улагање у ЕКСПО и спорт није једнократно"

ВУЧИЋ ОБИШАО РАДОВЕ НА ИЗГРАДЊИ НАЦИОНАЛНОГ СТАДИОНА У СУРЧИНУ "Улагање у ЕКСПО и спорт није једнократно"

06.08.2024. 18:37 19:24