ОВЕ АУТОМОБИЛЕ МОЖЕТЕ КУПИТИ ДО 3.000 ЕВРА Поуздани су, а делови се лако налазе (ФОТО)
Избор доброг половног аутомобила може бити права авантура, а пре него што се упустите у њу, треба обратити пажњу на неколико кључних фактора.
На сајтовима и групама за продају половњака, најпопуларније су претраге возила до 3.000 евра, па ћемо сада размотрити шта би све требало узети у обзир приликом одабира најбољих кола.
На листи до 3.000 евра не би требало тражити дизелаше јер је за тај новац готово немогуће узети ауто са којим после нећете имати скупих кварова, улагања и проблема.
Стручњаци препоручују да треба утврдити да је "одржавање прихватљиво" да се не би 3.000 евра убрзо претворило у много већу суму, а како се ипак ради о половњацима, неки сервис ће кад-тад доћи на ред, па се обавезно морамо консултовати са мајстором шта је најбоље учинити.
Након што су се испунили сви ти услови, стручњаци предлажу неколико аутомобила до 3.000 евра који би били добар избор.
Интересантно је да су ова мала истраживања на сајтовима за продају половних аутомобила показала да су пет од пет возила европских произвођача.
Опел Астра Х
Можда и најбоља серија Астри од прве Ф па све до К је управо Астра Х.
Може се пронаћи у доста изведби, као ГТЦ са троје врата, хечбек са петоро врата, караван, кабриолет или веома ретко као лимузина.
Спољашњи квалитет израде је на врхунском нивоу, сви делови подвозја су масивни и квалитетно израђени. Чак и након више стотина хиљада километара нема приметних разлика.
Ипак, унутрашњост је та која можда и утиче на слабију продају - возачи се жале да јој практичност није јача страна.
Астра К и даље заузима високо место међу поузданим половњацима. Својим оштрим линијама задржала је свежину у изгледу, иако је прошло 20 година од представљања. Добра је да се вози по граду, а и за дуже релације. Добра ствар је да се мајстори и делове за овај модел лако могу наћи.
Фиат Гранде Пунто
Овај аутомобил се најчешће појављује у препорукама половњака до 3.000 евра као веома поуздан.
Препорука је за 1.4 бензинца са 95 коњских снага.
У питању је солидан однос квалитета за тај новац, а самим тим и веома једноставан и јефтин за одржавање.
Током свог почетка је носио име Фиат Гранде Пунто, а касније и Пунто Ево када је била блага рестилизација.Избор се своди на каросерију са троје или петоро врата, али се препоручује да се избегну они само са троје врата.
Квалитет израде спољашњости и унутрашњости није на нивоу као код других кандидата, али је то реално очекиванеј за ову суму.
Код Гранде Пунта су све поправке прилично јефтине, а делови, како нови тако и половни, заиста су доступни.
Рено Меган
Рено Меган, са 1.6 бензинцем, обично се описује као ауто "у кога се таксисти куну".
Више простора ћете добити салон верзијом, али верзија са петоро врата је практичнија и лепша.
Када се одлучите за облик, добра вест је да се ниједан модел није показао као лош, од 1,4 до Renault Спорт 2,0 турбо модела са 222кс, пренео је сајт Autoexclusive.
Како се наводи, за свакодневно коришћење по граду и удобну вожњу су добре верзије 1,6л (међу бензинцима) и 1,5 турбо дизел. Уколико вам је потребна снага, 2,0 бензинац ће вам је испоручити.
Највећи проблем код овог модела је пад вредности новог аутомобила. Нови Мегане губи вредност брзо, зато треба обратити пажњу када купујете скоро новог јер би могао да се нађе и за мање новца. После треће године цена пада драстично спорије.
Међу повољнијим, а поузданим половњацима се такође помињу и Пеугеот 207, који је одличан за градску вожњу, али и на дужим релацијама, као и Опел Корса Д
Пежоови мотори за препоруку су 1.4 и 1.6 бензинци, са 75, односно 109 коњских снага, а код Корса Д се препоручује 1.4 бензинац са 90 коњских снага.
Зашто Срби воле аутомобиле европских произвођача?
Други најчешћи разлог је практичне природе, а то је приступачност резервних делова и сервиса. С обзиром да су половни аутомобили европских произвођача заступљени на тржишту, њихови делови су лако доступни и често јефтинији од делова за марке аутомобила који су мање заступљени.
Дневник/Курир (Еуправозато)