СИВИ, ЦРНИ И БРАОН АУТОМОБИЛИ ИМАЈУ НАЈВЕЋУ ПРОСЕЧНУ КИЛОМЕТРАЖУ У СРБИЈИ
На тржишту половњака преовлађују кола беле, црне и сиве боје
Аутомобили ових монохроматских боја нису нужно коришћени за дужа путовања. Компанија “цар Вертицал“ за аутомобилске податке, спровела је истраживања у 15 европских земаља, укључујући Србију и открила везу између боје аутомобила и пређене километраже.
Сиви аутомобили прелазе највише километара
Међу свим возилима проверених у “ цар Вертицал“ - у Србији, сиви аутомобили су имали највећу просечну километражу – 167.952 км, а затим црни (166.798 км) и браон (164.332 км).
Сива је једна од најпопуларнијих боја, за било који аутомобил од модела А или Б сегмента до скупих луксузних возила. Такође је нашироко прихваћена као најпрактичнија боја која се користи у земљама са различитим климама. Црна такође има значајнији удео на тржишту и иако није практична, она је и даље цењена међу свим врстама возача. Браон се често користи за премијум или луксузне аутомобиле који су бољи за дневна путовања, нарочито ван града.
„Дизел аутомобили прелазе највише километара. Међутим, наше истраживање је такође довело до закључја да боје возила утичу на то колико су ти аутомобили коришћени“, каже Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле и директор одељења за комуникације у компанији царВертицал.
Црвени и сребрни аутомобили имају најмању километражу
Црвени аутомобили имају најмању километражу – 152.201 км. Сребрна (155.616 км) и бела (162.344 км) возила су такође прешла мање километара.
Црвена је релативно ретка боја на паркингу аутомобила и често се користи за возила која су више оријентисана ка ентузијастима. Црвена је популаран избор за кабриолете, спортска возила и купее, али ове врсте аутомобила се не користе тако често као каравани или СУВ возила. Док су сребрни и бели аутомобили имали веће километраже у другим истраживаним земљама, прилично је супротно у Србији.
„Купци половних аутомобила су мање пробирљиви када је у питању боја возила у поређењу са људима који купују нове аутомобиле у продајним салонима. Међутим, неки купци се фокусирају на боју возила и придају мање пажње њиховом стању. Ово није најбољи приступ, будући да лоше очувани аутомобили могу добро изгледати споља, али могу бити скупи за поседовање и одржавање. Стање аутомобила и историјски записи би требало да буду пресуднији за одлуку купца у односу на боју или визуелни изглед“, објашњава Бузелис.
цар Вертицал