КАД ТЕ МАЈСТОР ШОКИРА Да поправка фрижидера може БАШ СКУПО да вас кошта УВЕРИЛА СЕ једна муштерија; Жена није могла да верује колико пара тражи за ОВО
Тржиште рада је наклоњено занатлијама, али неки од њих неретко желе "хлеба преко погаче".
Такав став се све чешће може видети на друштвеним мрежама где људи деле своја негативна искуства са мајсторима који услуге зацене превише.
Наиме, на друштвеној мрежи X (Твитер) појавила се објава једне Маје, која је шокирана ценом поправке фрижидера.
Она је написала: "Мајстор тражи 14.500 за замену гуме на фрижидеру. Можда је разумео на Фапу!"
Мајстор траж 14.500 за замену гуме на фрижидеру.
???
Можда је разумео на Фапу!!!!!
— маја ?? (@maja777_77) May 28, 2024
Објава је имала на стотине лајкова, а многи су је делили на својим налозима.
Мимо цена за саме радове, неки мајстори у Србији почели су да наплаћују и долазак, односно процену квара. Ако клијент, након израчунате цене, ипак схвати да му се поправка не исплати - мајстор задржава право да му свакако наплати долазак и процену. Оно што наше искуство говори јесте да не излазе на терен без 6.000 динара.
"То је цена доласка и ако је зачепљење мало, да не захтева отпушавање вертикале", каже нам један мајстор.
Ако то раније није била учестала пракса, клијенти су свесни да мајстори троше своје време, гориво, како би дошло на лице места и погледали квар, тако да им је то, донекле, разумљиво. Мада, цена за ову "услугу" није баш мала: 2.500 динара. Оно што је незгодно, јесте чињеница да ако одлучите да поправите, рецимо веш машину, шпорет или неки други уређај, мајстор вам 2.500 динара (долазак + процена) - неће касније урачунати у пуну цену услуге, већ ће вам тај део свакако наплатити одвојено, мимо цене поправке.
Морају да кажу да је скупље од 5.000
Према Закону о заштити потрошача уводи се важна новина када је у питању наплаћивање услуга мајстора. Према овом закону, који је недавно усвојен, цене услуга које пружају мајстори као што су водоинсталатери, керамичари, молери и зидари, али и козметичари, фризери, механичари и други, биће регулисане такозваним "прорачуном".
Тражи ми водоинсталатер 10 хиљада да постави шољу, заврне други туш на место старог, прикачи поново машину и славину где су биле, јел много?
— ИзВесна (@izvesnavesna) February 22, 2024
То значи да ће убудуће мајстори морати да обавесте муштерију када цена њихових услуга износи више од 5.000 динара и да добију писану сагласност да муштерија.
Скупо или не?
"Блиц Бизнис" је раније преносио сличне случајевима, на пример, један водоинсталатер у Београду је тражио 10.000 динара да постави шољу, заврне други туш на место старог, прикачи поново машину и славину где су биле.
То је стајало такође у једној објави кориснице платформе X, а она је упитала да ли је то превише.
Како су медији писали тада, неки су јој одговарали да јесте, неки да није, а неки су износили своја искуства:
"Мени за замену славине узео 4500, још као пријатељска цена јер га звао мој друг. Тако да може бити и да није скупо. У ствари немам појма, релативна ствар ", одговор је једне жене на питање о томе да ли је цена за поправке превисока.
Еспресо/Блиц/Нада Матић/Пренела: Н.Ј