НОВИ САД СВЕ ОМИЉЕНИЈА ДЕСТИНАЦИЈА ТУРИСТА ИЗ КИНЕ Старије интересују СФРЈ и Тито, а млађи бирају АКТИВАН ОДМОР УЗ ХАЈКИНГ ПО ФРУШКОЈ ГОРИ
Више од 6.400 кинеских туриста прошле године посетило је Нови Сад, а чини се да ће ове године бројка бити већа јер је након пандемије коронавируса број кинеских путника намерника све више у нашој земљи.
То доказује и недавни долазак кинеских туроператора у Србију који су се упознавали са историјом, традицијом и лепотама наше државе, а тим поводом они су посетили Српску Атину, али и Фрушку гору.
Из Туристичке организације града Новог Сада кажу да су кинески туристи приметнији у статистици од 2018. године. Тек следеће године број долазака гостију из Кине износио је 10.265, чиме су заузели друго место одмах иза земаља региона (Хрватска, БиХ, Словенија). Исте године Кинези су остварили 16.467 ноћења.
– У првим годинама након пандемије готово да их уопште није ни било, све до прошле године када су се опет нашли у топ 10 земаља – кажу за „Дневник” из ТОНС-а. – Прошле године забележили смо 6.469 долазака и 14.816 ноћења. Национални авио превозник Ер Србија од децембра 2022. године обновио је директну авио линију Београд-Тијенђин. Посете великих туроператора из Кине охрабрују будуће масовније посете кинеских агенцијских група, на које смо навикли пре пандемије.
Да је Нови Сад једна од атрактивнијих дестинација које посећују кинески туристи, казује и чињеница да је наш град готово увек у понудама њихових агенција у програмима обилазака дестинација у Србији, Црној Гори, Босни и Херцеговини и Албанији. Групне посете у организацији туристичких агенција из Кине и њихових локалних партнера углавном су у априлу, мају, јуну, септембру и октобру.
– Кинези у Новом Саду и околини најчешће обилазе центар града, Петроварадинску тврђаву и Сремске Карловце уз дегустацију вина – наводе из ТОНС-а. – На балканским турама старији воле тематику социјалистичке Југославије и Тита, а млађи неретко организују активан одмор што подразумева пешачење (хајкинг), кануинг, пловидбе Дунавом и радионице спремања хране.
Водећи кинески туроператори већ су у више наврата долазили у Нови Сад на студијске посете Туристичке организације Србије, а ТОНС је прошле године угостио две водеће кинеске туристичке корпорације – „Caissa Гроуп” и „У-тоур Гроуп”.
– Туристичка агенција „ Caissa Гроуп“ у својим програмима покрива преко 100 држава света са више од 8.000 туристичких производа, а опслужује клијенте у преко 40 подружница у Кини, док друга компанија ради са клијентима путем мреже од приближно 2.000 агената, као и 50 подружница у најмногољуднијој земљи – нагласили су из ТОНС-а.
А. Чегар