ПРЕДСТАВЉЕНА КЊИГА О НОВИМ КОНЗЕРВАТОРСКИМ ПРАКСАМА У ГМС Заштита уметничког фонда на најсавременији начин
У Републичком заводу за заштиту споменика културе представљена је публикација под називом „Реконзервација”, ауторке проф. др Даниеле Королије Црквењаков као важан допринос у сагледавању конзерваторско- рестаураторских теорија и пракси остварених у протеклих седам деценија у окриљу једне од најзначајнијих и најстаријих националних установа културе, Галерије Матице српске.
Директорка републичког завода проф. др Дубравка Ђукановић подсетила је на значај конзерваторске науке у широкој делатности Галерије Матице српске у контексту позиционирања ове установе као једне од најзначајнијих музеја у земљи али и региону.
У том контексту допринос дугогодишње конзерваторке проф. др Даниеле
Королије Црквењаков, сада професорице на мастер студијама конзервације на Академији уметности у Новом Саду, додала је др Ђукановић, означава ток развоја конзерваторских пракси, али и праћења најсавременијих конзерваторских стандарда.
Управница ГМС др Тијана Палковљевић Бугарски указала је на мноштво конзерваторских публикација које је Галерија издала у протеклих двадесетак година и напоменула да је заједно са ауторком, почетком овог века, отварала „тешка врата музејских предрасуда” уводећи многе иновације у музејском послу. Захваљујући том заједничком труду, конзерватор је временом изједначен са кустосом и тако се конзерваторска професија издигла изнад тзв. нивоа техничког освежавања слика.
О значајном напретку конзерваторских приступа као и различитости рестаураторских проблема говорио је ауторкин колега др Данило Вуксановић, виши конзерватор ГМС, који је истакао систематичност Даниеле Королије Црквењаков на сваком плану, од конзерваторске документације, испитивања, поступака али и презентације конзерваторских радова широј, стручној и другој јавности.
Ауторка књиге нагласила је специфичан појам термина реконзервација унутар којег се крију разна питања око уметничких техника и бројних ранијих интервенција на предметима. Богатство техника и поступака у конзервацији као и историјски преглед сложених активности у ГМС када је у питању заштита уметничког фонда на најсавременији начин. Своје излагање ауторка је започела чувеним цитатом Уроша Предића „како рестауратор мора познавати све сликарске технике, целокупни сликарски материјал прошлости и садашњости, и пре него што би отпочео са чишћењем, он мора да испита, којом је техником и каквим бојама слика рађена, па према томе да удеси начин свога поступка“.
М. С.