clear sky
16°C
21.09.2024.
Нови Сад
eur
117.062
usd
104.8191
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

СУМЊАТЕ ДА ВАМ ЈЕ РАЧУН ЗА СТРУЈУ „НАДУВАН“ Ево како можете да уложите рекламацију ОВО СУ НЕОПХОДНИ КОРАЦИ

04.03.2024. 10:44 11:03
Пише:
Извор: Dnevnik.rs

Након хакерског напада на Електропривреду Србију грађани све више пријављују драстично увећане рачуне за струју.

Сви грађани имају право да рачуне за струју рекламирају, било због превисоке износе, било да им прво није обрачуната струја, а да су потом добили два рачуна ођедном. У наставку је и детаљно упутство.

Важно је напомемути да образац за рекламацију рачуна можете преузети на сајту ЕПС-а.

Први корак – упоредите стање бројила

Пре писања рекламације, сви грађани би требало да упореде стање бројила наведено на рачуну и стварно стање потрошње, које се налази на бројилу у згради или кући. Уколико нема поклапања, то обавезно треба навести у рекламацији.

“Грађани треба да опишу стварно стање, да кажу на пример, да немају јефтину тарифу, већ само скупљу, да се не поклапа стање на рачуну и на бројилу, да пола месеца нису били у стану, а да им је рачун много већи него у месецу када су били, или, да су 11 месеци имали уједначену потрошњу, а да је у децембру драстично увећана… Треба навести све околности због којих потрошач сматра да његов рачун није исправан”, објаснио је раније Дејан Гавриловић из Удружења потрошача „Ефектива“.

Истиче и да у рекламацији грађани обавезно треба да траже извештај о очитавањима струје за последња три месеца, са наведеним датумом очитавања и стањем на струјомеру, јер је то, како каже, важан “писани траг” уколико касније дође до судског спора између ЕПС-а и потрошача.

ЕПС има рок од 8 дана да одговори на рекламацију.

Платите “неспорни” део рачуна док чекате одговор на рекламацију

Рачуне за комуналне услуге свакако не би требало нагомилавати и избегавати плаћање док се чека одговор на рекламацију. Из „Ефективе“ саветују да рекламација увећаног рачуна и плаћање “неспорног” дела рачуна треба да се раде паралелно.

Гавриловић објашњава шта је “неспорни”, а шта “спорни” део рачуна за струју.

“Ако неко домаћинство зна која му је просечна месечна потрошња, како користи уређаје, како се понаша када је у питању скупља и јефтинија тарифа и на основу тога, уз сва поскупљења, процени да децембарски рачун не може да буде већи од 10.000 динара, то је онда неспорни део рачуна. Ако је добио рачун од 15.000 или 20.000 динара, све преко 10.000 је спорно. Тада потрошач треба да уплати 10.000 динара и на уплатници обавезно назначи да плаћа неспорни део за децембар”, инструкције су које даје Гавриловић.

(Еспресо)

Аутор:
Пошаљите коментар
ОВО СУ ЕНЕРГЕТСКИ ВАМПИРИ НА РАЧУНУ ЗА СТРУЈУ Нећете веровати колико ови кућни уређаји гутају струју

ОВО СУ ЕНЕРГЕТСКИ ВАМПИРИ НА РАЧУНУ ЗА СТРУЈУ Нећете веровати колико ови кућни уређаји гутају струју

28.02.2024. 07:28 07:50