Воз на релацији СУБОТИЦА-СЕГЕДИН поново ће саобраћати од 23. октобра
БЕОГРАД: Воз на релацији од Суботице до Сегедина поново ће саобраћати од 23. октобра, а путницима ће до завршетка реконструкције главне станичне зграде у Суботици на располагању бити станица "Теретна“.
Након осам година поново се успоставља железничка линија између Суботице и Сегедина, саопштио је Србија воз.
Наводе да ће од ове јесени грађани знатно брже прелазити границу познату по дугачким колонама возила и вишесатним чекањима, тако што ће пасошка контрола бити у возу.
Поновним успостављањем саобраћаја на линији Суботица-Сегедин значајно ће се растеретити гранични прелаз Хоргош-Реске који је један од најоптерећенијих у Европи.
Србија воз се нада да ће путници сигурно бити задовољни што ће након неколико година поново на располагању имати ову регионалну линију.
"Важна информација за наше путнике је да је у Суботици реч о привременој железничкој станици, јер се у склопу изградње брзе пруге Београд-Будимпешта реновира главна станична зграда. Док овај велики посао не буде завршен, молимо наше путнике за стрпљење и разумевање, јер ће у Суботици улазити и излазити из воза на станици Теретна, коју ћемо наменски уредити за путнички саобраћај", рекао је в.д. директор Србија воза Иван Булајић.
Како објашњава, биће направљен плато на овој теретној станици како би путници могли да се безбедно попну и сиђу са воза.
"До пуштања брзе пруге на релацији Београд - Будимпешта и завршетка реконструкције главне станичне зграде у Суботици, са Инфраструктуром железнице Србије спроводимо радове како би путници на располагању имали безбедну и одговарајућу инфраструктуру", рекао је Булајић.
Објаснио је да то подразумева постављање монтажних перона и путничке благајне у њиховој близини, и надстрешнице за путнике са клупама која ће их штитити од неповољних временских услова.
"Обезбедићемо и тоалет и комуникацију са најближом саобраћајницом, као и јасне ознаке саме станице и перона. Дневно ћемо из Суботице ка Сегедину имати два поласка, један пре подне и један поподне", рекао је Булајић.
Обнова пруге започета је у октобру 2021. године, а подразумевала је prеthodno потпуно уклањање шина постављених далеке 1869. године.
Нова брза пруга пројектована је за брзину од 120 километара на час за путнички и 80 километара на час за теретни саобраћај.
Теретни саобраћај омогућен је и пре рока, па је покренут већ августа 2022. године.