broken clouds
-1°C
25.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Поручили сте нешто експресно, ево колико је потребно да стигне до вас

15.06.2023. 11:40 11:45
Пише:
Фото: pixabay.com

БЕОГРАД: Просечно време преноса експрес пошиљака у Србији је 1,16 дана, објавило је данас Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ) које је спровело упоредно мерење и анализу (Benchmarking) параметара квалитета експрес поштанских услуга над пет поштанских оператора значајне тржишне снаге.

То су АКС Express Курир доо Шабац, Bexexpress доо, City expres доо Београд, Д Express доо Београд и ЈП Пошта Србије Београд.

Истраживање је показало да је просечно време потребно за успостављање комуникације са оператором Кол центра, приликом захтева за преузимање пошиљке на адреси, 16 секунди.

Просечно време од подношења захтева за преузимање пошиљака до доласка курира на адресу је три сата и 47 минута.

Такође, 15,57 одсто захтева за преузимање пошиљака није реализовано (одбијено одмах приликом позива Кол центра или курир није дошао да преузме пошиљку), а 87,29 одсто пошиљака уручено је у року од једног дана.

Мерење показује и да је 0,18 одсто пошиљака изгубљено, 7,10 одсто  пошиљака није уручено на "вратима" примаоца већ најчешће испред стамбене зграде.

Оператори су у великом проценту од 83,33 одсто до 100 одсто омогућили усмерење пошиљака на алтернативну адресу (пакетомат, пословницу и друго) или поновну доставу, уколико прималац није био на адреси.

Од дела узорка послатих пошиљака са ломљивим саџајем (10 одсто), евидентиране су четири рекламације због оштећења, односно  1,9 одсто пошиљака.

За 28,22 одсто пошиљака евидентирано је време уручења у року од 60 минита на сајту оператора у делу за праћење пошиљака.

Четири критеријума

Квалитет услуге посматран је кроз четири основна критеријума: квалитет у преузимању пошиљака са експрес услугом, квалитет у фази уручења на адреси примаоца, начин решавања рекламација приликом независног мерења, квалитет ИТ корисничког сервиса, а све је детаљно анализирано кроз 13 подкритеријума.

Основни циљ спроведеног мерења је да се корисницима пружи увид у квалитет обављања експрес услуга у Републици Србији, затим да се операторима посредно укаже на евентуалне "слабије тачке" у процесу пружања услуга, као и да ови упоредни резултати допринесу подстицању конкуренције на овом тржишту, односно унапређењу квалитета услуга.

Посматрано по регионима Београд, Војводина, Шумадија и Западна Србија, Јужна и Источна Србија,  остварен је следећи резултат:

Најкраће време за успостављање комуникације са оператором Кал центра било је у Шумадији и Западној Србији.

Најкраће време од подношења захтева за преузимање пошиљака до доласка курира било је у Војводини, а најбољи проценат уручења пошиљака у дефинисаном року евидентирано је Београду и у Јужној и Источној Србији.

Најбрже у Војводини

Највећи проценат доставе пошиљака на адреси корисника "до врата" стана евидентиран је у Шумадији и Западној Србији.

Мерење и анализа квалитета експрес услуга је активност која је дефинисана Акционим планом за реализацију Стратегије развоја поштанских услуга у Републици Србији за период 2021-2025, као једна од мера за унапређење конкурентног тржишта и представља новину на тржишту поштанских услуга Републике Србије.

Пише:
Пошаљите коментар