Индустрија брзе хране цвета, купци не маре за цене
НОВИ САД: Из најновијих резултата зараде за ресторане брзе хране, види се да су потрошачи спремни да потроше новац, упркос високим ценама.
Више цене у комбинацији с мањом флуктуацијом радника помогли су да подстакну најбоље играче на двоцифрени раст, преноси сеебиз.
Мислим да је то прилично отпоран потрошач, где видите да се повећања цена апсорбују, и врло, врло мало одбијања, рекао је извршни директор БТИГ-а Питер Сале.
У овом тромесечју је продаја у истим трговинама у САД-у порасла у свим сегментима: "Мекдоналдс" је порастао 12,6 одсто у односу на prеthodnu годину, "Чипотл" 10,9 одсто, "Вингстоп" 20,1 одсто, "Њам! Брендсов Тако Бел" порастао је 9 одсто, "Старбакс" 12 одсто, "Шејк Шак" је порастао 10,3 одсто, а чак је и "Сабвеј" забележио нагли раст продаје док се спремао за продају, порастао је 11,7 одсто у Северној Америци.
Ово је добродошла вест за улагаче, након што су сви брендови широм света повећали цене јеловника. "Чипотл" је био један од брендова који их је највише подигао, рекао је Сале у свом извештају, али његова продаја у истим трговинама такођер је порасла. Финанцијски директор Џек Хартунг рекао је да су повећања цена јеловника у поређењу с прошлом годином у "распону од око 10 одсто".
Све ово је наизглед у супротности с prеthodnim страховима да ће више цене одвратити потрошаче, рекао је Сале. "Само то сада не видимо."
У мега ланцима брзе хране потрошачи траже вредност, рекао је аналитичар Морнингстара Шон Данлоп. "Видели смо неке доказе да потрошачи управљају чековима, посебно на крају спектра с нижим примањима".
Извршни директор компаније "Брендс" Дејвид Гибс рекао је за Yahoo Финанце да компанија има тенденцију "процвата" у тешким финансијским временима, посебно њен бренд "Тако Бел".
Људима је мало више стало до вредности него последњих неколико година, можда кад су били мало спремнији с новцем у џепу, рекао је Гибс.
У разговору с инвеститорима, дирктор компаније "Папа Џон" Роб Линч, рекао је да вредност покреће и његове купце.
“Дефинитивно улазимо у раздобље, ако већ нисмо стигли...вредност ће постати важнија него што је била у последње три године и стога је за нас кључно да имамо уверљиве и успешне вредносне стратегије".
Е. Д.