Вожња електричних тротинета по тротоару биће забрањена новим законом
БЕОГРАД: Вожња електричних тротинета по тротоару биће забрањена новим законом о безбедности у саобраћају каже председник Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић.
"Електрични тротинети ће ићи на бициклистичке стазе и возиће се коловозом највише један метар од ивице. То свакако није савршено решење за тротинетисте, али ако бициклисти морају на коловоз мораће и они", рекао је Окановић за Танјуг. Он додаје да ће ова промена довести до одређених ризика и упозорава возаче електричних тротинета да морају преузети те ризике на себе.
"Ми заиста морамо да упозоримо све који имају идеју да се возе тротинетом да вожња по коловозу носи оређене ризике и да онај ко жели да стане на тротинет мора да преузме те ризике на себе", рекао је Окановић.
Према његовим речима млађи од 14 година неће смети да возе електрични тротинет, док особе које имају мање од 18 година мораће да користе заштитну кацигу и заштитни прслук.
"Из МУП-а су најавили да ће тротинети бити регулисани законом тако што особе млађе од 14 година неће смети да стану на електрични тротинет, док ће особе млађе од 18 година морати да имају заштитну кацигу и прслук", рекао је Окановић. Возачи електричних тротинета мораће да поштују сва правила која важе за остале учеснике у саобраћају, каже Окановић.
"На возаче тротинета ће се односити сва она правила која се односе на остале возаче, они неће моћи да возе у алкохолисаном стању. Јако је важно да је дошло до позитивне промене става МУП-а по овом питању", рекао је он.
Окановић је и коментарисао измену и допуну тренутног закона која ће се односити на привремено одузимање возила бахатим возачима. "Изменом се предвиђа привременом одузимање возила онима који у року од 24 месеца понове један од натежих прекршаја против безбедности саобраћаја као што је вожња са преко 1,2 промила алкохола и вожња са одузетом возачком дозволом. Возило ће привремено бити одузето док траје судски поступак", рекао је он. Према Окановићевим тврдњама највећи проблем са несрећама у Србији јесте недовољна едукација младих возача.
"Ми дозвољавамо системски да млади седају за волан са недовољним знањем и вишком самопоуздања. Рад са децом је најкључнија и најважнија системска делатност у овој области", закључио је он.